فرماندار آستانه اشرفیه ،حمید رضایی، در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان که روز دوشنبه دهم آذردر فرمانداری برگزار شد ضمن اعلام این خبر افزود : عده ای از همشهریان ما که تست کووید آنها مثبت شد و امکان قرنطینه خانگی برای آنها وجود ندارد در خوابگاه دانشکده فنی آستانه اسکان داده می شوند ، این مبتلایان که در طرح غربالگری خانه به خانه شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی خواهند شد به یکی از سه روش قرنطینه خانگی ، اسکان در خوابگاه و یا بستری تحت مراقبت و نظارت قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود :مبتلایان  بی علامت  یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری است و قرنطینه با اعمال نظارت های بیشتر به قطع زنجیره کمک خواهد کرد اما برخی از مردم به دلایلی چون کوچک بودن منزل ،زیاد بودن تعداد افراد ساکن و یا مشکلات معیشتی امکان قرنطینه خانگی را ندارند که ما در این طرح با روشهای اسکان و اهدای بسته های معیشتی به این افراد کمک رسانی خواهیم کرد.

رضایی در ادامه گفت : خواست ما از مردم و اصناف این است که پروتکل ها را رعایت کنند و با ماموران طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی همکاری کنند تا وضعیت شهرستان آستانه قرمز نشود و سلامت و اقتصاد شهر به خطر نیفتد.

گفتنی است خوابگاه دانشکده فنی دانشگاه امام صادق علیه اسلام آستانه اشرفیه در روستای تمچال در جاده آستانه به کیاشهر قرار دارد.