بازنگری طرح تفضیلی یک گام بزرگ برای پیشرفت های عمرانی آستانه اشرفیه است

792

شکیب ، شهردار آستانه اشرفیه در جلسه شورای شهر درخصوص بازنگری طرح تفضیلی گفت : بازنگری گام بزرگی است که علاوه بر کمک به پیشرفت های عمرانی شهر می تواند باعث افزایش کیفیت طرح تفضیلی ده ساله بعدی خواهد شد.
شکیب افزود متولی تهیه طرح تفضیلی اداره مسکن وشهرسازی است اما شهرداری جهت تسریع روند مشکلات مردم اقدام به تهیه طرح تفضیلی می کند که در طرح فعلی اجحاف زیادی در حق جسیدان و کورکا و عبداله آباد شده است.
شهردار در ادامه گفت با توجه به اشراف و اطلاع کامل شرکت خزر بنیان از طرح فعلی پیشنهاد ما این است که بدون ترک تشریفات مشاوره طرح را به این شرکت بسپاریم.
همتی رییس شورا با تاکید بر اشکالات طرح تفضیلی فعلی از شهردار خواست جهت رفع مشکلات مردم هرچه سریعتر جزییات بازنگری بررسی و حل و فصل شود.
نرجس محمددوست ، عضو شورای شهر که با ترک تشریفات مخالفت کرد گفت: اصل بر سرعت عمل بازنگری است اما از اونجایی که مدیر شرکت خزر بنیان فوت شده ، شرکت وجاهت گرفتن طرح جدید را ندارد و از طرف دیگر درسایر قراردادها مانند طرح حرم شرکت به تعهدات و قولهایش عمل نکرده و با تفکر کوتاه مدت باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است، وی در ادامه  پیشنهاد داد از طریق مناقصه شرکت مناسبتری برای این کار پیدا شود.

تربیعی دیگر عضو شورای شهر نیز از عملکرد مدیریت شهری در زمان طراحی طرح تفضیلی ابراز نارضایتی کرد و افزود : ضعف مدیریت شهری با تفکر کوتاه مدت در آن زمان باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است و بایستی پیش بینی های دراز مدت در تهیه طرح لحاظ می شد.

همچنین در این جلسه هیئت امنای بازار جلالیه حضور داشتند و در خصوص مشکلات سد معبر وتجاوز به حریم معبر بازار نقطه نظراتشان را ارائه کردند و از شهرداری به عنوان متولی اصلی بازار جلالیه خواستند با اعمال سختگیرانه تر قانون بی نظمی های به وجود آمده را کمتر کند.

شهردار نیز در این خصوص گفت: بهتراست مشکلات بین بازاریان بین خودشان حل شود وانجمن بازار تمهیداتی جهت اعمال نظم به کار گیرد و شهرداری نیز همکاری های لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.
در ادامه جلسه دوست جلالی یکی از اعضای شورا با نظر شهردار مخالفت کرد و گفت: اگر انجمن بازار می توانست مشکلات را حل کند نیازی به مداخله ما نبود پس وظیفه شورا و شهرداری است که در این زمینه ورود و مشکلات مردم را حل نماید.

نورحسینی نایب رییس شورا نیز در این زمینه با ارائه راه حل  گفت: بایستی ساز وکاری برای سایبان اصولی و زیبا طراحی شود تا رفاه حال شهروندان بخصوص در روزهای بارانی فراهم شود.
همچنین در این جلسه نامه ستاد کل نیروهای مسلح به شهردار در خصوص درخواست تعویض نام میدان جمهوری به نام شهید پرند آور مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر قرار شد بررسی های بیشتری در کمیسیون فرهنگی شورا انجام شود.