هشدار نارنجی هواشناسی گیلان

281

امیر مرادی صبح پنجشنبه با اشاره به تعطیلات پایان هفته و احتمال حضور مردم در ارتفاعات و دامنه های استان افزود: با توجه به صدور هشدار از سوی هواشناسی استان که از زرد به نارنجی تغییر یافته ، بر اساس نقشه های کنونی میزان بارش ها از مقدار پیش بینی شده قبلی بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس، به دلیل بارش های کم طی سه ماه اخیر و خشک بودن زمین احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد، به همین خاطر از مردم و مسافران خواسته می شود که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی انتظار می رود بارش های شدیدی را در ساعاتی از امروز و بیشتر در ارتفاعات استان تا روز شنبه شاهد باشیم ؛ بنابراین هموطنان توصیه ها و هشدارها را برای ایمنی خود طی مدت یاد شده جدی بگیرند و از استقرار در نقاطی که احتمال سیلابی شدن وجود دارد، بپرهیزند.

مرادی یادآور شد: متاسفانه طی سال های گذشته در ارتفاعات شهرستان هایی همچون رودسر ، رودبار، ماسوله ، تالش و دیلمان شاهد اتفاقاتی تلخی از گرفتار شدن مردم در سیلاب بوده‌ایم که نتیجه بی اعتنایی به هشدارها و عدم رعایت احتیاط لازم بود.

وی همچنین از کوهنوردان نیز خواست تا طی ۲ روز آینده از هرگونه فعالیت های کوهنوردی در ارتفاعات استان خودداری کنند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی وزش باد و رعدو برق شدید در برخی ساعات گفت: دامداران نیز احتیاط لازم را از بعد ظهر امروز تا روز شنبه برای چرای دام و گرفتار نشدن در سیلاب احتمالی در مسیل رودخانه ها داشته باشند