کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردی در لاهیجان و آستانه اشرفیه

268

کلاهبردار ۶۰۰ میلیاردی که با شگرد برپایی جشنواره پوشالی پیش‌فروش تلفن همراه در لاهیجان کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک،؛ فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۶۰۰ میلیارد ریالی با درج آگهی جشنواره پیش‌فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان لاهیجان خبر داد.
سردار عزیزاله ملکی گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان لاهیجان مدعی شد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت کرد، اما پس از گذشت ۶ ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل نکرد و در مراجعه‌های بعدی، با تعطیلی این شرکت مواجه شده است.
وی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، مدیر این صفحه فضای مجازی شناسایی و در شهرستان لاهیجان دستگیر شد گفت: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود ۳ سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد کرد که آبان ماه پارسال با تاسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شهرستان های شرق گیلان شدم.
فرمانده انتظامی گیلان از ثبت سفارش هزار دستگاه تلفن همراه در این جشنواره پوشالی و کلاهبرداری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریالی متهم خبر داد و گفت: این پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
سردار عزیزالله ملکی از معرفی متهم ۲۸ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند./انتهای پیام