رونمایی از دو کتاب شعر در آستانه اشرفیه

232

باحضور مدیرکل ارشاد گیلان از کتاب های صدوهفتادوپنج ماهی و لب های مخملی در آستانه اشرفیه رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک، کتاب صدوهفتادو پنج ماهی مجموعه اشعار علی پورحسن آستانه شاعر، محقق و نویسنده آستانه ای است که در قالب های غزل، قصیده، رباعی و مثنوی و با مضامین دفاع مقدس سروده شده است.
علی پورحسن آستانه متولد ۱۳۴۸ آستانه اشرفیه و صاحب مجموعه شعرهای )اندوه عمیق روشن ماه)، (عاشقانه های یک ربات)، (گزیده ادبیات معاصر) و … است. وی که دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی است تاکنون تهیه‌کنندگی، اجرا و کارشناس برنامه‌های ادبی و معارف صدا و سیما، مسوول جشنواره شعر و قصه‌ ارشاد، عضویت در شورای شعر صدا و سیما، عضویت در شورای انجمن قصه و داوری جشنواره‌های شعر، قصه و سرود استان گیلان را نیز برعهده داشته است و در حال حاضر مدیر واحد موسیقی صداوسیمای گیلان است.
کتاب لب های مخملی هم مجموع ای از اشعار اسماعیل محمدپور شاعر توانمند آستانه ای است که در قالب های غزل، قیده، مثنوی و شعر سپید و با مضامین دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم سروده شده اند.
اسماعیل محمدپور متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ و دارای مدرک مهندس منابع طبیعی و کارشناس‌ارشد رشتۀ زبان و ادبیات فارسی است.
(شبیه اسماعیل) و (این شعرها ادامه باران است) از مجموعه شعرهای وی و (از صورت مجاز تا حقیقت معنا در نقد شعر) و (خوانش گزاره‌های گیلکی) از پژوهش‌های وی محسوب می‌شود.
در آیین رونمایی از این دو اثر که باحضور معدود هنرمندان آستانه اشرفیه در اداره فرهنگ و ارشاداسلامی برگزارشد، حجت الاسلام و المسلمین احمد طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه، دکتر فیروزفاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سرهنگ حسین مصطفی پور مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گیلان سخنرانی کردند./انتهای پیام