عدم انتخاب شهردار آستانه اشرفیه / مدبرانه یا ناشیانه

338

در حالیکه سه هفته ازشروع فعالیت شورای ششم می گذرد هنوز انتخاب شهردار در دستور کار شورای آستانه اشرفیه قرارنگرفته است
به گزارش پایگاه خبری شلتوک: بدون شک انتخاب یا عزل شهردار مهم ترین تصمیم شوراهای شهر است و در هر دوره اعضای جدید شورای شهر برای اینکه تغییر در شهر را نشان دهند در اولین اقدام شهردارقبلی را برکنار می کنند تا نشان دهند که شهر دچار تحول شده است و پس از آن سرپرست انتخاب می کنند تا مراحل اداری انتخاب و انتصاب شهردار جدید انجام شود.
شورای ششم آستانه اشرفیه هم بر اساس همین فرمول در اولین اقدام با استعفای شکیب شهردار قبلی آستانه اشرفیه موافقت کرد و علی کیا از کارمندان واحد عمران شهرداری را به سمت سرپرست منصوب کردند.
برای انتخاب شهردار در شهرهای مختلف گیلان سازوکارهای مختلفی استفاده می شود، برخی از شوراهای شهرها برای شهرداری فراخوان دادند تا هرکس که تمایل دارد رزومه کاری ارسال کند، برخی شهرها هم با استفاده از نظرات صاحبنظران به دنبال شهرداران با تجربه شهرهای دیگر رفتند، برخی از شهرها هم براساس گزینه هایی که اعضای شورای شهر معرفی کردند فرآیند انتخاب شهردار را پیش می برند.
در این میان ظاهرا شورای ششم آستانه اشرفیه با سردرگمی و بی برنامگی برای انتخاب شهردار مواجه شده بطوریکه ظاهرا هیچ سازوکاری برای این امر ندارند.
امیر نورحسینی رئیس شورای شهر در این باره گفت: هنوز افراد مناسبی به ما مراجعه نکرده تا رزومه اش را بررسی کنیم.
عباس عالم، نایب رئیس شورا هم با اشاره به انتخاب سرپرست گفت: عجله ای برای انتخاب شهردار نداریم، فعلا به سرپرست شهرداری فرصت داده ایم.
وحید قربانی سخنگوی شورای شهر هم از تعیین سازوکار انتخاب شهردار در جلسه آینده شورا خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی گزینه های باتجربه و برخی گزینه های جوان و بی تجربه مطرح هستند که هنوز به بررسی رزومه ها و برنامه ها نرسیده ایم.
صادق مقدادی خزانه دار شورا البته گفت: قرار است هرکدام از اعضای شورای شهر گزینه های مناسبی را که می شناسند تعرفه کنند تا شورا در مورد آن تصمیم بگیرد.
حسن حبیب پور از اعضای شورای شهر هم گفت: تا الان چند نفر به ما مراجعه کرده اند که تصمیم داریم در نشست شورای شهر مطرح کنیم.
حال با وجود اینکه سرپرست شهرداری با انگیزه و شور زیاد تلاش می کند تا شهرداری را به پیش ببرد، اما ضروری است تا شورای شهر هرچه زودتر در فصل نقل و انتقالات شهردارن تصمیم مناسب را بگیرند تا در سایه مدیریت شهری مسایل و معضلات شهری مطرح و تصمیمات منطقی و قابل اجرا برای آن اتخاذ شود.
پایگاه خبری شلتوک هم در راستای اطلاع رسانی مناسب و اطلاع عموم مردم از نحوه انتخاب شهردار آستانه اشرفیه به اعضای شورای شهر پیشنهاد داد تا نشست های بررسی گزینه های شهرداری بصورت علنی برگزار شود تا در سایه شفافیت بهترین تصمیم برای جایگاه شهرداری اتخاذ شود.
هر پنج نفر اعضای شورای شهر با این پیشنهاد پایگاه خبری شلتوک موافقت کردند و قول دادند تا این جلسات بصورت علنی و با حضور رسانه ها برگزار شود./انتهای پیام