چهاردهم آبان ماه استاندار گیلان پس از مدتها تحمل فشارها، بالاخره مجبور شد تا سکاندار فرمانداری آستانه اشرفیه را تغییر دهد و رحیم حیدری را پس از حدود ۴ سال فرمانداری در آستانه اشرفیه بسمت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب کند تا با خیال راحت یونس محمودی فرماندار املش را بعنوان سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه منصوب کند.

اینکه کمتر از ۴ ماه به انتخابات حساس و محلی مجلس شورای اسلامی تغییر فرماندار با چه هدفی و براساس چه فشارهایی انجام شد بماند، اما نکته تأسف بار این اتفاق شکل نامتعارف و بی ادبانه برگزاری نشست تودیع و معارفه فرماندار بود که جای تأمل دارد.

امروز شانزدهم آبانماه در ساعت ۱۰ و نیم صبح فرماندار سابق آستانه اشرفیه در پشت درهای بسته فرمانداری و فقط در حضور کارکنان اداری فرمانداری تودیع و سرپرست جدید فرمانداری معرفی شد. اتفاقی که در گذشته این شهرستان نمونه مشابهی نداشت.

در این نشست که از ورود رسانه های رسمی به آن جلوگیری شد، حتی ائمه جمعه آستانه و کیاشهر، و اعضای شورای تأمین شهرستان هم حضور نداشتند.

مسلما سیاسیون می توانند حدس بزنند که کدام فشارها باعث این نوع رفتار شد.

اما چند نکته ای که باید به استاندار بوشهری گیلان یادآور شد این است که آقای استاندار:

۱ – مردم با فرهنگ گیلان و بویژه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر، بسیار مردمان خوش استقبال و خوش بدرقه ای هستند وهمیشه از خادمان خود بخوبی استقبال کرده اند و بخوبی هم آنان را بدرقه کردند. اینکه این فرصت را از مردم بگیرید شاید در بوشهر رسم باشد اما با فرهنگ گیلانیان تجانس ندارد و به نوعی توهین به مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر است.

۲ – فرماندار نماینده عالی دولت در هر شهرستان است و این نوع تودیع و معارفه ، پایین آوردن سطح فرمانداری در حد یک اداره کوچک و معمولی است، اینکه از آقای حیدری پس از ۴سال تلاش موفق در آستانه اشرفیه و فقط بر اساس فشار سیاسی تقدیر مناسب نکردید بماند اما آقای محمودی برای شروع بکار قدرتمند خود نیاز به معارفه در خورشأن دارد.

۳ – اینکه برای حفظ پست استانداری باید تعامل کنید چیز عجیبی نیست، اما حداقل شکل کار را طوری طراحی کنید که شما را همچنان نماینده عالی دولت در استان بدانیم نه نماینده قوه مقننه درگیلان.

در پایان پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ضمن آرزوی موفقیت برای آقای یونس محمودی، از تلاشهای ۴ ساله آقای رحیم حیدری در این شهرستان تقدیر نموده وبه وی یادآور می شویم این نوع رفتار را به حساب مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر نگذارید.