معرفی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر

406

دوره ۱۰ – محمدحسين قرباني
انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی جمعه ۷ اسفند۱۳۹۴برگزار شد.
مرحله نخست این انتخابات هم‌زمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
مرحله دوم انتخابات نیز برای تعیین تکلیف ۶۹ کرسی باقی‌مانده در تاریخ ۱۰اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد.
علی لاریجانی رئیس و مسعود پزشکیان و علی مطهری به‌عنوان نواب رئیس انتخاب شدند
از مهم‌ترین اتفاقات مجلس دهم می‌توان به حمله تروریستی داعش به مجلس و همچنین حضور موگرینی و برخورد برخی از نمایندگان مجلس با او اشاره کرد.
از مهم‌ترین مصوبات آن‌هم می‌توان به بررسی لوایح چهارگانه مبارزه با پولشوییFATF اشاره کرد که درنهایت نمایندگان نتوانستند شورای نگهبان را قانع به تصویب و ابلاغ این لوایح کنند و همچنان آن لوایح مسکوت ماند.
انتخابات مجلس دهم در شهرستان آستانه اشرفیه وبندر کیاشهر هم درهفتم اسفند ۱۳۹۴برگزار شد. در این دوره از انتخابات ۱۰ نفر توانستند از شورای نگهبان صلاحیت دریافت نمایند و از مجموع ۵۴هزار ۵۷۴ رأی مأخوذه، دکتر محمد حسين قرباني با ۱۹ هزار و ۳۱۱ رأي توانست با پیشی گرفتن از ریحانه احمدی دهکاء برای دومین بارنماينده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی دهم شود.
دکتر محمد حسین قربانی متولد ۱۳۴۴ در روستای پنچاه و برادرزاده آیت الله زین العابدین قربانی ودندانپزشک است.
ایشان در طی دوره دهم عضو کمیسیون بهداشت و درمان بودند و در سال اول به‌عنوان نایب‌رئیس دوم و سال دوم و چهارم به‌عنوان نایب‌رئیس اول بود.
از اقدامات مهم وی در ۸ سال نمایندگی مجلس می‌توان به تبدیل زایشگاه کوثر به بیمارستان جنرال پیگیری بابت پل کابلی بر روی سد سفیدرود، پیگیری ۵ موج‌شکن دهنه سر سفیدرود، تصویب ۲ سد لاستیکی و افتتاح یکی از آنان، پیگیری برای احداث منبع ۱۰هزار مترمکعبی آستانه و ۳هزار مترمکعبی کیاشهر، پیگیری احداث ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان آستانه‌اشرفیه ، تعریض ۴پل مسیر لفوت و ماشک، پیگیری سدکتشصت آبادان و آب روستایی که به‌صورت بی یو تی برای اولین بار در کشور ایجاد شد اشاره کرد.
در این دوره ۲۶ نفر برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده بودند که ۱۰ نفر از شورای نگهبان صلاحیت کاندیداتوری دریافت کردند و در پایان محمدحسین قربانی با کسب ۳۴ درصد آرا، نماینده دوره دهم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شد.
نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از مجموع ۵۶۸۱۸ رأی:
محمدحسین قربانی پنچاه ۱۹۳۱۱ رأی
ریحانه احمدی دهکاء ۱۵۶۰۹ رأی
محمدعلی رمضانی دستک ۱۱۱۶۳ رأی
سیدمهدی صادق ۴۸۷۳ رأی
رضا دوست جلالی ۱۶۷۵ رأی
محمدعلی ثابتی امیرهنده ۶۸۷ رأی
محمدشعبانی لسکوکلایه ۶۱۹ رأی
عیسی حسن پور گیلده ۲۶۵ رأی
ابراهیم رعنای رهبرخواه ۱۷۴ رأی
فاروق نصرجلالی ۱۵۶ رأی/انتهای پیام

گردآوري : محمد اقدامي
شلتوك پايگاه اطلاع‌رسانی آستانه و كياشهر