گیلان، استانی پر از سرپرست

350

با گذشت ۵ ماه از شروع بکار دولت یک معاون استاندار، ۷ اداره کل و ۱۰ فرمانداری گیلان با سرپرست اداره می شودو بقیه دستگاهها بلاتکلیف هستند.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک، بیشتر از ۵ ماه از شروع بکار دولت آیت الله رئیسی می گذرد، دولتی که با شعارهای تحول خواهی و امیدبخشی و در شرایط بحرانی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسر کار آمد.
آنچه در ۵ – ۶ دوره اخیر دولتها در کشور خودنمایی می کند و به روال مورد پذیرش تبدیل شده، تغییرکلی مدیران پس از انتخابات، از سطح وزارتخانه ها تا استانداری، فرمانداری و حتی ادارات شهرستانی است.
بدون شک این تغییر مدیران بصورت فله ای و بدون بررسی صحیح از عملکرد مدیران قبلی و فقط با نگاه جناحی ، روش غلطی است که متاسفانه در کشور به روالی مورد پذیرش سیاسیون تبدیل شده است.
اما نکته قابل توجه در این دوره این است که دولت آقای رئیسی حتی در اجرای همین روش هم دچار سردرگمی است و با گذشت بیش از ۱۵۰ روز از شروع فعالیت دولت جدید هنوز انتصابات با کندی و به شکل سرپرستی انجام می شود.
نگاهی به لیست دستگاههایی در گیلان که در حال حاضر سرپرست دارند، دستگاههایی که در شرف سرپرست دارشدن هستند و دستگاههایی که بلاتکلیف هستند نشان می دهد که حال و روز اداری گیلان خوب نیست و البته این روند کم و بیش در استان های دیگر هم برقرار است.
این تأخیر در تعیین تکلیف مدیران می تواند نشان دهنده دو نقص در دولت جدید باشد:
از سویی می تواند نشانگر این باشد که دولت آقای رئیسی از قبل کادرسازی مناسب و برنامه ریزی مدونی برای نیروهای انسانی همسوی خود نداشته و الان برای انتخاب مدیران دچار مشکل شده است.
از سوی دیگر می تواند نشاندهنده این باشد که ، آنقدر میزان سهم خواهی گروهها و جناح های یاریگر آقای رئیسی در انتخابات زیاد شده که دولت در پاسخ دادن به آنها درمانده است.
در هر صورت زمانی به پایان سال ۱۴۰۰ و قرن پانزدهم نمانده است، اما هنوز قطار دولت در گیلان شکل نگرفته تا شروع به حرکت کند واین برای استان سرسبز و عقب نگه داشته شده گیلان بسیار آسیب زاست.
لیستی ازدستگاههای اجرایی گیلان که با سرپرست اداره می شوند:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان- حسین مصطفی پور
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان- رضا ثقتی
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان- ولی جهانی
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان- رضا زمانی
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان- صالح محدی
سرپرست دانشگاه گیلان – فرید نجفی
سرپرست اداره کل گمرک آستارا – سعید نادری
سرپرست مرکز اسناد وکتابخانه ملی گیلان – حبیب پوراکبری
سرپرست فرمانداری رشت – حمیدرضا امام پناهی
سرپرست فرمانداری خمام – اسفندیار جوشن
سرپرست فرمانداری املش – مختار رضایی
سرپرست فرمانداری فومن – موسی فکور
سرپرست فرمانداری لاهیجان – فرهاد براتی
سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه – حسین ذاکر استقامتی
سرپرست فرمانداری لنگرود – محمدرضا جلالی
سرپرست فرمانداری تالش – مهدی جعفری
سرپرست فرمانداری رودسر – محمدرضا شهاب زاده
سرپرست فرمانداری بندرانزلی – امیر جانبازی
…./انتهای پیام