حضور کم رنگ نمایندگان دولت در آستانه اشرفیه

231

رییس جمهور امروز جمعه هشتم بهمن ۱۴۰۰به گیلان آمد که خلاصه‌ای از بازدید های ایشان به شرح زیر می‌باشد:
_بازدید از کارخانه پوشش
_بازدید از بندرکاسپین وزیرساختهای منطقه آزاد انزلی
_بازدید از مزار میرزا کوچک خان
_بازدید میدانی رودخانه های گوهررود و زر چوب

_ سخنرانی در جمع نخبگان و خانواده های ایثارگران
_بازدید از پروژه خط آهن قزوین رشت

همچنین همزمان با بازدیدهای رییس جمهور وزرا ومعاونین رییس جمهور نیز به عنوان نمایندگان ریاست جمهوری به شهرهای مختلف استان رفتند و از نزدیک مشکلات مردم  را بررسی کردند .

در حالی که وزرا و معاونین رییس جمهور به شهرستان های گیلان رفته و به عنوان نمایندگان رییس جمهور مسائل و مشکلات شهرها را بررسی کردند و اعتباراتی اختصاص دادند ، سهم آستانه به عنوان  شهرستانی نزدیک به مرکز تنها یک معاون وزیر و دبیر شورای مناطق آزاد کشور شد.

جواد واحدی معاون وزیر میراث فرهنگی و سردار سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از طرحهای نیمه تمام آستانه و کیاشهر  بازدید کردند.بازدید از طرح توسعه حرم ، مجموعه شیلات کیاشهر ، مزار شهدای آستانه ،اسکله کیاشهر از جمله بازدیدهای ایشان بود.

همچنین وزیر بهداشت با اصرار نماینده آستانه  چند دقیقه ای از بیمارستان کوثر بازدید کرد.

خلاصه ای از بازدیدهای نمایندگان رییس جمهور به شرح زیر می باشد:

۳۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه تختی انزلی حاصل سفر وزیر ورزش به انزلی بود،سجادی وزیر ورزش با حضور در ورزشگاه تختی بندر انزلی تاکید کرد: پیست دوومیدانی ورزشگاه تختی انزلی، مرمت و بازسازی سالن سرپوشیده و استخر این مجموعه نیز در اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری دیده شده است.

وزیر ورزش در ادامه سفرش به تالش و آستارا رفت که بازدید از پروژه تکمیل استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی وحدت، بازدید از مرکز خدمات بهداشتی و درمانی ۲۰ تخت‌خوابی لوندویل و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور به شهرستان آستارا بود.

احمد وحیدی ، وزیر کشور به سراوان رفت و مشکلات دپوی زباله را بررسی کرد و پیگیر آخرین وضعیت مطالبات مردمان این منطقه شد.در حاشیه این بازدید، وزیر کشور با اهالی و مسئولین محلی در خصوص مطالبات و مشکلات مربوط به این منطقه گفتگو و قول مساعدت برای رفع این مشکلات داد.

همچنین وحیدی در جلسه شورای اداری رشت و خمام شرکت کرد و در خصوص فاضلاب رشت، تغیر کاربری ها و حل معضلات کارخانه های کاشی خزر و ایران برک و جاده خمام و خشکبیجار ، آب شرب خمام ، خشکبیجار و رشت، بیمارستان لاکان قول پیگیری و تخصیص اعتبار داد.
دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات مشکلات سد شفارود و کارخانه چوکای رضوانشهر را بررسی کرد و قول داد  اعتباراتی از محل سفر ریاست جمهوری  برای تکمیل و به سازی این پروژه ها تخصیص خواهد یافت.
بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت به لاهیجان و سیاهکل رفت و درخصوص MRIبیمارستان پیروز، تقاطع غیر هم سطح میدان گیل، راه اندازی دوباره بیمارستان های غیرفعال، مشکلات فاضلاب و اجرای طرحهای گردشگری لاهیجان قول مساعدت داد.
وزیر کشاورزی هم با شرکت در شورای اداری رودسر و بازدید میدانی از زمینهای کشاورزی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم خودکفایی در تولید برنج است قول اختصاص ۳۱۵میلیارد تومان برای تجهیز کشاورزی گیلان در نظر گرفته‌ایم که ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی باغات چای و همچنین ۱۰میلیارد تومان برای راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی تولید کیوی و فندوق و ۵۰میلیارد تومان برای تجهیز مزارع ماهی و ۵۰میلیارد برای آفات مرکبات می‌باشد.
سید علیرضا فاطمی ، وزیر صمت به صومعه سرا رفت و با اذعان اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی حذف نمی‌شود بلکه مستقیما به مصرف کننده پرداخت میشود گفت : ازآنجایی‌که ابریشم صومعه‌سرا پیشینه غنی و قوی صنعت استان و کشور است از این شاخصه برای احیای این کارخانه و فعالیت جدی و افزایش ظرفیت آن بهره خواهیم گرفت.
میر کاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به لنگرود رفت و علاوه بر بازدید از پروژه کنار گذر و شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود در شورای اداری این شهر در خصوص احیای شرکت ابریشم شرق گیلان ، تصفیه خانه لنگرود، مجتمع فرهنگی اطاقور، چهار بانده کردن کومله به اطاقور قول مساعدت داد.
وزیر راه در ادامه بازدیدش از پروژه های گیلان اعلام کرد که ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای باقیمانده بزرگراه قزوین رشت و حدود دو هزار و ۱۷۶میلیارد تومان اعتبار برای حل معضلات راه های استان در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر رستم قاسمی ، وزیر راه ۷۵میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه آهن رشت_انزلی اختصاص دادو قول تکمیل این پروژه تا سال آینده را به مردم انزلی داد.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در اموز زنان در جمع بانوان گیلانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات زنان باید زنان را وارد عرصه کرد گفت:زنان باید به گونه‌ای توانمند شوند که روی پای خودشان بایستند وی درادامه طرح بیمه زنان سرپرست خانوار ، دورکاری مادران شاغل و تسهیلات فرزند آوری را از مهمترین طرحهای دولت سیزدهم عنوان کرد.
دکتر سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به انزلی رفت و خبرنگاران در فرمانداری انزلی با تاکید بر لزوم مدیریت آب دستور تشکیل ستادی برای حل مسئله تالاب انزلی را داد و این مسئله را نیازمند تخصیص اعتبارات و نگاه ویژه دانست.
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور که به رودبار رفته بود، گفت”ساخت سید دیورش از منابع استانی پیش بینی شده است”  وی همچنین خاطرنشان  کرد این سد آب شرب مردم ۵شهر ‌و ۲۸روستای رودبار را تامین خواهد کرد ودر اعتبارات سفر ریاست جمهوری جایگاه ویژه ای دارد./شلتوک