از آنجایی که ساختارهای این طرحها موقت است، برنامه ریزی های فصلی برای آن صورت می گیرد و ثبات در این زمینه وجود ندارد و به جز طرح شهرداری سایر طرحها با تغییرات مداوم مدیریت و بی برنامگی مواجه هستند. در این زمینه درصورتی که بندر کیاشهر به صورت فعال در طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد شرکت کند ، می تواند به اصلاحات مفیدی در زمینه مدیریت امیدوار بود. مدیریت صحیح خط ساحلی کیاشهر بایستی در جهتی باشد تا راهکارهای مفیدی جهت رونق بیشتر طرحهای ساحلی و جذب گردشگر وجلوگیری از پراکندگی در سایر نقاط ارائه واجرا نماید تا امنیت جانی مردم واکوسیستم دریا به خطر نیفتد و از سوی دیگر نظارت بیشتری بر رعایت حریم دریا اعمال کند واز ساخت وساز های غیر قانونی جلوگیری شود .

اکبری مقدم معاون فرهنگی امور عمرانی استان گیلان در نهمین جلسه کمیته سازماندهی و مدیریت سواحل گیلان که ۴ بهمن ۹۷ برگزار شد در این زمینه گفت : « فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی باید با نظارت دقیق و اولویت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، کنترل دقیق فعالیت های انسانی و حفاظت حریم سواحل باعث تحقق خواسته مردم در آزادسازی اراضی ساحلی برای بهره مندی آنها می شود . »

از دیگر مسائل مهم مدیریتی طرحهای ساحلی کیاشهر ضعف در روش های جذب سرمایه گذار است ، با نگاه به برخی از نقاط ساحلی مانند انزلی و یا رامسر می توان الگوهای خوبی جهت مدیریت اقتصادی این طرحها دریافت کرد.

ثناپورصفر که اهل آستانه اشرفیه است می گوید: «برخی امکانات تفریحی در سواحل باعث می شود ما بجای کیاشهر که نزدیکتر است به انزلی یا رامسر برویم ،مثلا ساحل کاسپین که مبلمان ساحلی و آلاچیق های فراوان، پارک بازی کودکان ، مجتمع های تجاری و آکواریوم دارد و یا رامسر که مجتمع های گردشگری، رستوران، شهر بازی وتله کابین دارد. »

به نظر می رسد یکی از دلایل عدم پیشرفت طرحهای کیاشهر موقتی بودن ساختارهاست ، درحالی که با جذب سرمایه گذار و ایجاد اماکن تفریحی و اقامتی ۴ فصل مانند : مجتمع های تجاری و تفریحی ، شهربازی های سر پوشیده ، باشگاههای تفریحی مانند : پینت بال ، والیبال ساحلی ، بیلیارد و فوتبال دستی و … می توان ساختار ثابتی ایجاد کرد وبا واگذاری به بخش خصوصی تداوم مدیریت را تضمین نمود و مشکلات مالی را تا حدودی رفع کرد.

البته در ماههای اخیر حضور شرکت شمیم سبز کوچان در منطقه عسکرآباد و راه اندازی طرح گردشگری مسرور این امیدواری را ایجاد می کند تا در صورت تداوم این سرمایه گذاری در آینده شاهد یک طرح سالم سازی مطرح و قابل توجه در کیاشهر باشیم.

از طرف دیگر فرمانداری شهرستان و بخشداری کیاشهر بایستی برنامه پیوستن این شهر به مناطق آزاد را با جدیت بیشتری دنبال کنند که در رونق طرحهای ساحلی وجذب سرمایه بخش خصوصی راهگشا باشد .