سریال رتبه بندی معلمان ;این قسمت رفع ابهامات شورای نگهبان

206
به گزارش شلتوک به نقل از تسنیم، لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسید و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.
شورای نگهبان پس از بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان ایراداتی را درباره منابع مالی و همچنین چند ایراد محتوایی نسبت به این لایحه گرفته بود که در نهایت لایحه برای اصلاح به مجلس ارجاع شد.
پس از آن هیئت رئیسه مجلس لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع کرد که اعضای کمیسیون ایرادات را بر طرف و نمایندگان نیز در جلسه علنی امروز(یکشنبه اول اسفند) با مصوبات کمیسیون آموزش جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند و لایحه جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.
در صورتی که نظر شورای نگهبان با مصوبات امروز مجلس تامین شود، لایحه برای اجرا به دولت فرستاده خواهد شد.
رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزشو تحقیقات مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه علنی امروز اظهار کرد: نمایندگان در جلسه علنی امروز با رفع ابهامات شورای نگهبان موافقت کردند و این لایحه به شورای نگهبان برای بررسی مجدد ارسال شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همزمان با ارسال این مصوبه به شورای نگهبان، در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱  محل تأمین هزینه رتبه بندی برای سال ۱۴۰۱ و همچنین نیاز ۱۴۰۰ پیش بینی و تصویب شده است. بنابراین با تامین هزینه قانون رتبه بندی معلمان در قانون بودجه ۱۴۰۱، عملا مشکل اصل ۷۵ هم رفع خواهد شد.
پیش از این حجت الاسلام احمد فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با تسنیم از جلسه مشترک مجلس و دولت برای رفع منابع مالی برای اجرایی کردن لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داده بود.
 در صورت تایید این لایحه از سوی شورای نگهبان زمان اجرای قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ خواهد بود.
لازم به ذکر است اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مبلغ  ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال آینده در نظر گرفتند که این مصوبه نیاز به تصویب نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد./شلتوک