نتیجه تهدید تو دهنی به خبرنگاری که چشم و گوش مردم است

223
علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان در این ویدئو در پاسخ به یک خبرنگار درباره طرح انتقال آب این‌گونه پاسخ می‌دهد: «یکبار دیگر تکرار کنی توی دهنت می‌زنم»
ماجرا از این قرار است که یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست، به موافقت با طرح انتقال آبی اشاره می‌کند که یک «فرد معروف» از آن سود می‌برد و از سرپرست فرمانداری رفسنجان علت موافقتش با این طرح را سوال می‌کند. سوالی که وقتی پاسخ درستی به آن داده نمی‌شود، خبرنگار به قربانی کردن یک شتر پیش پای فرماندار توسط آن فرد معروف اشاره می‌کند و می‌پرسد که آیا دادن مجوز برداشت آب از رودخانه به آن فرد، نتیجه حمایت‌های وی از سرپرست فرمانداری بوده که این بار با پاسخی صریح مواجه می‌شود.
«اگر یکبار دیگر بپرسی، تو دهنت می‌زنم!»؛ این را علی‌اکبر پورمحمدی، سرپرست فرمانداری رفسنجان مقابل دوربین به خبرنگار می‌گوید تا ثابت کند که نشست خبری، چیزی بیش از ژست و نمایش معنا نداشته و از دید این مقام مسئول سوالات تا زمانی مهم هستند که سخت و حاوی نقد نباشند! باوری که البته بسیاری مان به آن مبتلا هستیم و مقابل دوربین‌ها هم بروزش می‌دهیم!
این برخورد در میان مردم و اهالی رسانه واکنش های زیادی را در پی داشته است و در فضای مجازی اعتراضات زیادی به این نحوه صحبت محمدی با خبرنگار مورد نظر شده است.
در همین رابطه ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در واکنش به تهدید خبرنگار توسط فرماندار رفسنجان در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم ولی‌نعمت مسوولان باشند، خبرنگار هم صدای مردم است. گوش و چشم مردم.»
همچنین تقی زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان در حساب اینستاگرام خود پستی با این مضمون منتشر کرد: « به عنوان عضو کوچکی از روابط عمومی، متعهد به دفاع از فعالیتهای خبرنگاران و آزادی بیان هستم. خبرنگار مهمترین ناظر بر مدیران و صدای جمعه است. رسانه ها از مولفه های مهم قدرت سیاسی هستند وبر حیات سیاسی آنها تاثیرگذار. برخورد توهین امیز با خبرنگاران پذیرفتنی نیست و محکوم است.

علاوه براین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توییتی نوشت: «دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است؛ دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت مردان ضروری است»

دقایقی بعد از این توییت خبر عزل سرپرست فرمانداری رفسنجان از سوی وزارت کشور بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت ، خبری که در میان اصحاب رسانه واکنش های مثبتی در پی داشت .

در کنار حکم برکناری قاطعیت و سرعت برخورد با این مسئول نیز قابل تقدیر بود و البته که از این دست مسئولان در کشور زیاد است و تا برقراری فرهنگ احترام به رسانه ها راه زیادی باقی مانده است ، اما می توان به این حرکات کوچک نیز به عنوان نمادی از ارزش نهادن به رسانه ها دل بست و از آن تقدیر کرد./شلتوک