توقف تاراج معدن شن و ماسه کیسم آستانه اشرفیه

341

با حضور رئیس کل دادگستری گیلان در آستانه اشرفیه یک معدن شن و ماسه که مدتها برداشت بی رویه داشت تعطیل شد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان امروز به آستانه اشرفیه آمد و از نزدیک تخلفات گسترده یک معدن شن و ماسه در روستای کیسم را بازدید کرد.
براساس نظر کارشناسان جهادکشاورزی و محیط زیست این معدن شن وماسه که سالهاست در روستای کیسم فعالیت دارد در منطقه ای به وسعت ۴۲ هکتار اقدام به برداشت بی رویه می کند و آسیب های جدی و خطرناکی به مزارع کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست منطقه وارد می کند.
برداشت شن وماسه به عمق چندین متر،آسیب به خاک کشاورزی، تخریب بستر رودخانه، مسدود کردن راه عمومی، عدم توجه به اخطارهای دستگاههای اجرایی و قضایی از جمله تخلفات این معدن شن وماسه است که در سایه این تخلفات میلیاردها تومان از انفال را به جیب صاحب معدن روانه کرده است.
رئیس کل دادگستری در بازدید امروز خود از این معدن با کارشناسان جهادکشاورزی، صنعت معدن، تجارت، حفاظت محیط زیست و آب منطقه ای وچندتن از کشاورزان منطقه گفتگو کرد ودر پی آن دستور توقف فعالیت این معدن شن و ماسه را صادرکرد.
حجت الاسلام خلیلی، همچنین مجید تاج الدینی دادستان آستانه اشرفیه را مأمور کرد تا با بررسی پرونده این معادن و مجوزهایی که در گذشته دریافت کرده است هرچه زودتر پرونده قضایی آن را تکمیل کند.
سالهاست که مردم دهستان کیسم از فعالیت این معدن شکایت داشتند و خواستار جلوگیری از تاراج انفال عمومی در این منطقه بودند./انتهای پیام