نارضایتی نماینده آستانه از برخی ادارات

243

نماینده آستانه اشرفیه در شورای اداری عملکرد برخی از ادارات در ایام نوروز را ضعیف و قابل نقد عنوان کرد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک: در نخستین نشست شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه در سال جدید ابراهیم نجفی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانکها در ایام نوروز گفت: اکثر دستگاه های عابر بانک در روزهای منتهی به پایان سال و ایام عید از دسترس خارج شده بودند، این در حالی است که هر دستگاهی که دچار مشکل شود برای رئیس و معاون بانک پیامک ارسال می شود.
وی افزود در حوزه راهداری متاسفانه راهداری و راه و شهرسازی هیچ اقدامی برای رفع چاله های مسیر آستانه به کیاشهر،حتی با کمی سیمان و شن انجام ندادند و به نظر من در این زمینه کوتاهی و قصور محرز است.
نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی گفت بارها به اداره امور منابع آب اعلام کردیم که ذخیره پشت سد به مراتب کمتر از سال‌های گذشته است بنابراین هر چه سریعتر نسبت به لایروبی و تجهیز آب بندان های شهرستان اقدام کنید اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای آب بندان ها در سیاهکوچه، کشل آزاد سرا، محسن‌آباد انجام نشده در حالیکه امور آب منتظر است که اگر یک نفر تور والیبالی زیر پل نصب کرد، فرد را به دادگاه معرفی کند و با این وضعیت به نظر می‌رسد امسال در زمینه آب زراعی در شهرستان با مشکل مواجه شویم.
ابراهیم نجفی همچنین با انتقاد از عملکرد آب و فاضلاب گفت: کیفیت آب شرب شهری بسیار ضعیف است در حالی که آب و فاضلاب آستانه اشرفیه مرتباً اصل مسئله را توجیه می‌کند.
وی افزود: من بارها به آبفا اعلام کردم که اگر در زیر ساخت ها مشکل دارید به من اعلام کنید تا پیگیر باشم که با اعتبارات شهرستانی، استانی، ملی و یا حتی اعتبارات وزارت خانه مسئله را حل کنیم، اما متاسفانه در نوروز امسال آب آستانه اشرفیه کاملا گل آلود بود. نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در خانه ملت با انتقاد از مخابرات هم گفت: شاید حدود ۸۰ درصد از روستاهای شهرستان ما فاقد تلفن ثابت هستند و بارها دفتر ما به رئیس قبلی مخابرات مراجعه کرد تا مشکلات را بررسی کند اما حتی یک برگ کاغذ از مشکلات مخابرات این شهرستان ارائه نشد که من پیگیر حل آن باشم.
نجفی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی گفت: در سال ۱۴۰۰ دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی تخصیص داد من انتظار دارم هر چه زودتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان گزارش بدهند که چه مقدار از این تسهیلات جذب شده است
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اشتغال در شهرستان گفت: ۶۲ هکتار زمین منابع طبیعی بلامعارض حدفاصل روستاهای پایین رودپشت و محسن آباد وجود دارد که می توانیم شهرک صنعتی چهارم را در شهرستان احداث بکنیم
نجفی همچنین با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی موجود گفت: شهرک صنعتی نقره ده نیاز به ۴ کیلومتر شبکه کابل فشار قوی دارد تا واحد صنعتی آماده در آنجا فعال شود.
نجفی وی با اشاره به مشکلات پسماند در این شهرستان گفت: متاسفانه محیط زیست چند دهیاری را در رابطه با پسماند به مراجع قضایی معرفی کرده است در حالیکه با معرفی دهیاران به مراجع قضایی مشکلی حل نخواهد شد، اول باید بررسی شود که آیا زیرساخت کافی و مکان مناسب ساماندهی زباله برای دهیاران فراهم شده است یا نه.
وی اضافه کرد در دیداری که در جلسه ای که در سازمان همیاری دهیاری ها و شهرداریهای کل کشور داشتم اعلام شد در صورتی که زمینی مناسب برای ساماندهی زباله آستانه اشرفیه، کیاشهر و لاهیجان معرفی شود صد میلیارد تومن اعتبار آماده پرداخت وجود دارد.
نجفی در پایان با انتقاد از مسدود شدن راههای دسترسی به دریا در بخش بندر کیاشهر گفت: در گفتگو با معاون استاندار مقرر شد راه های اصلی به سمت دریا باز باشد و فقط راه های فرعی که امکان نظارت ندارد بسته شود./انتهای پیام