ریزش مهیب جاده هراز در روز سیزدهم فروردین

246
ریزش وحشتناک کوه در محور هراز خبری بوده که برخی دلیل این حادثه را ریزش کوه براثر شرایط هوا و ریزش ، برخی هم علت آن را انفجار در معدن مطرح کردند، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: ریزش سنگ و گرد و خاک در محور هراز ارتباطی با فعالیت‌های معدنی نداشت.
ویدئویی که توسط یک شهروند از ریزش کوه در محور هراز ثبت شده بود در فضای مجازی به سرعت بازنشر شد و مورد توجه کاربران قرار گرفت. در این ویدئو دیده می‌شود که بخشی از کوه از قسمت بالایی شروع به ریزش می‌کند و با ادامه این ریزش در دامنه کوه و رسیدن به قسمت پایینی که تجهیزات کارگاهی معدن شن و ماسه در آن وجود دارد تصویر ترسناکی شکل می گیرد.
حادثه ریزش شدید کوه در محدوده ۴۰ کیلومتری محور شریانی هراز در محدوده باغ صفا بوده و حجم ریزش به قدری بالا بود که جاده هراز از حدفاصل باغ صفا به سمت تهران برای دقایقی مسدود بوده و با تلاش راهداران، عوامل انتظامی و نیروهای امدادی مسیر پاکسازی و مهیا برای تردد شد.
پس از پاکسازی مسیر این منطقه با ترافیک سنگین و تردد پر از دلهره و احتیاط همراه بود و روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت را برای مسافران و خانواده‌های در حال تردد از مسیر وحشتناک کرده بود.
حضور آتش‌نشانی در سر صحنه
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل که در صحنه حادثه حاضر بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: این حادثه وحشتناک در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در منطقه پل هردور جاده هراز گزارش شد.
روح‌الله اسماعیلی افزود: به همراه پرسنل عملیاتی و امداد و نجات سازمان آتش نشانی در نخستین لحظات پس از گزارش در منطقه حاضر شدیم و عملیات تا ساعت یک بامداد امروز برای امدادرسانی به شهروندان ادامه داشت.
وی با اعلام اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه ساعت‌ها محور هراز واقع در پل هردورو دچار گرد و غبار بسیار شدید شد که با رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و مسافران از بروز هر نوع حادثه رانندگی جلوگیری شد./شلتوک