پخش تصاویر شبکه باران HD شد

184

کیفیت پخش تصاویر شبکه باران با آغاز رسمی پخش HD ارتقا یافت.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک ؛به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ آیین بهره برداری رسمی فرآیند پخش HD شبکه باران همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در ارتباط تصویری با پیمان جبلی رییس رسانه ملی برگزار شد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه استان گیلان جزو دو شبکه استانی کشور در پخش کامل HD است گفت: این فن آوری با بهره گیری از دانش بومی متخصصان داخلی انجام شد و حدود ۳۰ درصد گیلان را پوشش می‌دهد.
محمد باقر باقرزاده افزود: شبکه باران با پیگیری و جذب ۴۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی از سال ۱۳۹۷ تاکنون، زیرساخت‌های لازم HD سازی و به روز رسانی تجهیزات رسانه استانی را فراهم کرد و از ۱۸ آذر سال گذشته به صورت آزمایشی بهره برداری شد.
معاون فنی صداوسیمای مرکز گیلان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تکمیل و راه اندازی واحد سیار HD پنج دوربینه، راه اندازی استودیو‌های تولید و پخش تلویزیونی HD، راه اندازی اتوماسیون تصویر HD، راه اندازی خط انتقال HD و تجهیزات آن از جمله اقدامات انجام شده برای HD سازی است.
ابراهیم شکیبا افزود: پخش HD شبکه باران هم اکنون به صورت ماهواره‌ای در کل جهان قابل دریافت است.
وی گفت: پخش آزمایشی HD شبکه استانی باران به صورت زمینی و ماهواره‌ای، ۱۸ آذر ۱۴۰۰ آغاز شد و همزمان پخش تصاویر HD شبکه باران روی ماهواره بدر با فرکانس ۱۳ هزار و ۳۲۲ با نرخ سرعت نمونه (سیمبل ریت) ۳۰ هزار قرار گرفت./انتهای پیام