شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
خانه اخبار اجتماعی توضیحات وزیر کار در خصوص بازنشستگان برای نمایندگان قانع کننده نبود

توضیحات وزیر کار در خصوص بازنشستگان برای نمایندگان قانع کننده نبود

191

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: ‌«جلسه‌ غیر علنی امروز با حضور وزیر تعاون‌، کار و رفاه‌ اجتماعی درخصوص ‎حقوق‌ بازنشستگان برای نمایندگان قانع کننده نبود.

با تاکید نمایندگان پرداخت‌ حقوق‌ بازنشستگان باید طبق میزان‌  پرداختی‌ آنها به‌صندوق در زمان اشتغال‌ باشد.در غیر این‌صورت مجلس درخواست ابطال داده و آن‌را ازطریق‌  قانون پیگیری‌ خواهد کرد‌.

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی در اعتراض به بالا رفتن قیمت ‎کالاهای‌اساسی و همچنین موضوع تامین ‎نهاده‌های‌ دامی برای مرغداران و دامداران تشکیل شد که متاسفانه رضایت بخش نبود.تاکید مجلس بر مدیریت بازار توسط دولت است.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه ۲۲ خرداد ماه در جلسه ای غیر علنی با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و نیز رئیس کل بانک مرکزی به بررسی آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی و نیز پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداختند.

از روزی که مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان از سوی وزیر تعاون اعلام شد، اعتراض ها به افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هم شروع شد.

آنها معتقدند که با افزایش ۱۰ درصدی حقوق، دولت در اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تخلف کرده است و با وجود تورم ۴۰.۲ درصدی در سال ۱۴۰۰ و برنامه اصلاح قیمتی که در دستور کار دولت قرار گرفته، نباید ۱۰ درصد افزایش یابد. /شلتوک

منبع : ایسنا ،