سیگنال مذاکرات و صف فروش دلار

134

بر اساس مشاهدات میدانی ، امروز (یکشنبه) پس از انتشار خبر گشایش در مذاکرات مراجعه فروشندگان ارز به بازار افزایش یافته به طوری که در مقابل صرافی‌ها صف فروش شکل گرفته است.

به گزارش شلتوک به نقل از ایرنا، بازار ارز همواره دستخوش تحولات سیاسی داخلی و منطقه است و  اخبار منتشر شده در این خصوص موجب نوسان قیمت ارز در بازار می‌شود.

در کشور ما نیز چند سالی است که اخبار مذاکرات مهم‌ترین عامل تغییر قیمت ارز است و هر بار که اخبار مثبتی از روند مذاکرات منتشر می‌شود، نرخ ارز کاهش می‌یابد و افرادی که ارز برای کسب سود بیشتر دلار خریداری کرده بودند، برای ممانعت از ضرر بیشتر اقدام به فروش دلار می‌کنند.

اظهارات “جوزف بورل” مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا و همچنین “حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری روز گذشته نشان داد که برآیند گفت‌وگوهای مفصل در تهران، مثبت بوده است.

بازار ارز به خبر مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داد و امروز فروشندگان ارز بیشتر شدند به طوری که در مقابل صرافی‌ها صف فروش ایجاد شد.

بازخورد خبر آمادگی ایران برای ازسرگیری مذاکرات سیگنال مثبتی به بازار داد و قیمت‌ها تا حدی کاهش یافت و دارندگان برای فروش ارز خود بلافاصله اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، امروز هر دلار آمریکا در صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۳۳ تومان، یورو ۲۸ هزار و ۶۶۹ تومان و درهم ۶ هزار و ۸۸۹ تومان فروخته می‌شود./شلتوک