آخرین اخبار زلزله هرمزگان

170

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ابتدا ساعت  ۰۲:۰۲ بامداد زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری دیگری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه در آورد.

ساعت ۰۳:۵۵ نیز زمین لرزه ای با قدرت۶.۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بندر خمیر را لرزاند.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که در بندرعباس و برخی دیگر از شهرستان های استان ، جزایر خلیج فارس و حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: برق ۵۲ روستای متاثر از زلزله بندرلنگه قطع شده بود که تاکنون برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستا‌ها هم به مرور وصل خواهد شد.

پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: عملیات جستجو برای یافتن مجروحان احتمالی از زیر آوار به پایان رسید و مطابق بررسی به عمل آمده خوشبختانه هیچ کس زیر آوار نمانده است.

استاندار هرمزگان گفت: ادوات و تجهیزات لازم برای آواربرداری به منطقه اعزام شده و به سرعت کار آواربرداری از این مناطق آغاز خواهد شد.

آمار فوتی ها و مصدومان

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه های شدید در غرب هرمزگان تاکنون ۵ کشته و ۴۴ مجروح بر جای گذاشته است.

او گفت: تمام امکانات برای رسیدگی به وضعیت مجروحان بسیج شده است.مصدومان به بیمارستان های بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شدند.

سلحشور مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان نیز گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است.

او گفت: در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

برپایی بیمارستان صحرایی در بیمارستان بندر خمیر

میرهاشم فرمانداربندر خمیر گفت: تیم های امدادی و عملیاتی از ساعت اولیه زلزله جهت کمک به مردم روستای سایه خوش اعزام شده و در محوطه بیمارستان نیاپور این شهرستان هم بیمارستان صحرایی ایجاد شده است.

سلحشور، مدیرعامل هلال احمر هرمزگان گفت: توزیع اقلامی زیستی در دستور کار است و بخشی هم توزیع شده است. تا رفع کامل نگرانی‌ها با تمام ظرفیت کنار مردم هستیم. تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی برای اسکان اضطراری فراهم کنیم

فرودگاه‌های هرمزگان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی

به گفته ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان هیچ گونه خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

عباسی سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان نیز گفت:  برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه قطع است.۵ پست از مدار خارج شده بود که تاکنون، ۴ پست به مدار برگشته و یک پست همچنان از مدار خارج است./شلتوک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان ، همشهری آنلاین