جلسه توجیه طرح ترافیکی عجولانه ی شهرداری آستانه اشرفیه

214

جلسه طرح یکطرفه کردن دو خیابان اصلی شهر آستانه اشرفیه با حضور رسانه ها در شهرداری آستانه برگزار شد.

به گزارش شلتوک، در این جلسه که شهردار و اعضای شورا حضور نداشتند ، شیرزاد مسئول حمل و نقل شهری ، ضمن بیان جزییات طرح از رسانه ها خواست در اطلاع رسانی این طرح با شهرداری همکاری کنند.

این جلسه که عنوان هماهنگی اجرای طرح را یدک می کشید ، ظاهرا صرفا جهت اطلاع رسانی برگزار شده بود و حالت فرمالیته داشت.

مهمترنی بخش این طرح ، یکطرفه شدن خیابان امام خمینی و سردارجنگل است ، که قدیمی ترین و مهمترین خیابانهای آستانه می باشند.

این طرح چالشی شهرداری در حالی اجرایی می شود که زیر ساختهایی مانند تابلوها، علایم هدایت کننده ، بهسازی خیابانهای موازی و… آماده نیستند ، در عین حال اجرای عجولانه بدون نظر سنجی از کارشناسان بومی ، مردم ، رسانه ها و صاحبنظران نادگان حمل و نقل عمومی ، آنهم در ایام آخر سال به نظر می رسد بیشتر رفع مسئولیت و پاک کردن صورت مسئله باشد.

در پایان جلسه نظرات اصحاب رسانه حاضر در این جلسه در خصوص اجرای این طرح مطرح شد ، که خلاصه آن به شرح زیر می باشد:

۱- مهمترین دلیل ایجاد ترافیک در مرکز شهر آستانه عملکرد ضعیف پلیس راهور است،ماموران پلیس راهور به هیچ وجه از پارک دوبل ، پارکها غیرمجاز ، دورزدن ممنوع ها ممانعت به عمل نمی آوردند و در کوچه های فرعی به هیچ وجه از سوی پلیس در روان شدن ترافیک هیچ اقدامی انجام نمی گیرد

۲- اعمال قانون و فرهنگ سازی درست بین مردم گره های ترافیکی را باز می کند ، بخصوص حد فاصل میدان معین تا حرم ، میدان معین و خیابان سردارجنگل که گره های اصلی به دلیل عدم رعایت قوانین توسط رانندگان می باشد.

۳-در کوچه هایی که قرار است در طرح جدیدراهگشا باشند، مانند کوچه برق،دشتستانی و … علائم هدایت درست وجود ندارد، ماشین های مهمان به هیچ وجه نمی توانند راه خود را پیدا کنند و باعث سردرگمی بیشتر مردم می شود.

۴- خیابانهای موازی به درستی بهسازی نشده اند و عدم گسترش آنها یکی از عوامل ایجاد ترافیک مرکز شهر است ، خیابانهایی مانند جسیدان به سمت خط دهشال سالهاست در انتظار بازگشایی ، زیرسازی و آسفالت هستند.

۵- کوچه های اصلی که قرار است کاهش دهنده بار ترافیک باشند به دلیل عدم نظارت پلیس هم اکنون نیز دارای گره و مشکل می باشند مانند دشتستانی و کوچه برق

۶- خیابان سردارجنگل در این طرح به خصوص در روزهای بازار ظرفیت بار تحمیلی از خیابان شهید بهشتی را ندارد.

۷- میدان حرم در این طرح  گره ترافیکی جدید خواهد بود و به دلیل شلوغی و پارکهای غیر مجاز همیشگی در خیابان سردارجنگل و عدم علائم راهنمایی مناسب باعث دورزدن بیش از حد ماشینها و در نتیجه ایجاد ترافیک جدیدی در این منطقه خواهد شد.

۸- لاین تندرو تاکسی در خیابان امام خمینی با کوچه های توحید و دشتستانی تداخل دارد و در آینده سبب ایجاد تصادف خواهد شد./شلتوک