کاهش ۵۰ درصدی آورد سد سفیدرود

105

معاون بهره برداری آب منطقه ای گیلان از کاهش ۵۰ درصدی آورد سفیدرود نسبت به سال نرمال آبی خبر داد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک ؛ محمدجواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگوی زنده رادیویی گفت : آورد سفیدرود تا کنون نسبت به سال گذشته۲۰درصد و نسبت به سال آبی نرمال ۵۰ درصد کاهش دارد و در حال حاضر درمخزن سد سفیدرود ۵۳۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.
وی افزود : برای سومین سال پیاپی هست که با کمبود آب مواجه هستیم که این امر در تاریخ ثبت شده سفیدرود سابقه نداشته و متاسفانه رکوردی بی سابقه است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلاناضافه کرد: سیاستگذاری های لازم برای عبور با تنش هرچه کمتر در شورای حفاظت آب استان گیلان به ریاست استاندار گیلان صورت پذیرفته است و دستورات لازم به همه مدیران و فرمانداران توسط استاندار گیلان داده شده است تا با بهره گیری از تجربه موفق قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان در سال گذشته سال زراعی جاری را با کم ترین تنش به پایان برسانیم.
خانی پور با اشاره به لایروبی ۳۵۰ کیلومتری انهار دارای الویت لایروبی استان گیلان تا کنون گفت:کشاورزان هم باید رعایت تقویم زراعی و توصیه های سازمان جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند و لایروبی انهار بین مزارع خویش را در مدت زمان باقیمانده تا نشاء برنج به پایان برسانند و با این کار مانع از اتلاف آب و باعث تسریع در امر آبرسانی شوند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان گفت : از عموم کشاورزان پر تلاش گیلانی صمیمانه تقاضا دارم تا مانعی در رسیدن آب به کشاورزان پایین دست در طول هر دوره آبگذاری ایجاد نکنند و همچنین اکیدا از دستکاری دریچه های آبیاری خودداری نمایند ./انتهای پیام