مراسم معارفه شهردار جدید رشت برگزار شد

155

مراسم معارفه شهردار جدید رشت ، رحیم شوقی چهارده ، امروز شانزدهم اردیبهشت در تالارمرکزی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شلتوک ، در این مراسم که با حضور استاندارگیلان ،نمایندگان شهر رشت ، اعضای شورای شهر و تعداد زیادی از مسئولین در تالار مرکزی رشت برگزار شد، رحیم شوقی رسما به عنوان شهردار کلان شهر رشت معرفی شد.

خلاصه ای از مطالبی که سخنرانان جلسه ایراد کردند به شرح زیر می باشد:

محمدرضا احمدی،رییس مجمع نمایندگان استان گیلان: رفع مشکل گوهررود و زرجوب آرزوی دیرینه مردمان رشت است و برای رفع مشکلات پسماند تصفیه‌خانه در رشت اقدامات خوبی انجام شده است که باید تداوم داشته باشد. رحیم شوقی انتخاب خوبی بود امیدواریم با همکاری بتوانیم دغدغه های شهروندان را برطرف کنیم.

سردار آقازاده ، نماینده شهرستان رشت :هم افزایی همه سازمانها در کنار مدیریت شهری لازم است، عدم همپوشانی سازمانها گره ایجاد می کند. زیاده خواهی و مطالبات نابجا سبب ایجاد فساد حاکم بر جامعه شده است، اگر جدی بودیم ترافیک و پسماند و فاضلاب به اینجا کشیده نمی شد. شهرداری رشت از فقدان مدیریت یکپارچه شهری رنج می برد.

جبار کوچکی نژاد،نماینده شهرستان رشت : دولت بیش از حد نیاز حجیم شده است، ورودی شهرداری باید بسته شود و نیروها ساماندهی شوند. در سال گذشته شهرداری رشت نتوانست به خوبی از بودجه های کشوری استفاده کند. شهردار بایستی تحقیقات میدانی داشته باشد و از تجارب مفید دیگر شهرها و کشورها استفاده کند. انتظار داریم پروژه حمل و نقل ریلی و شاماندهی فاضلاب در اولویت های کار شهرداری رشت قرار بگیرد.

 اسدالله عباسی ، استاندار گیلان : بایستی در شهر رشت از میراث گذشتگان در این شهر پر از تاریخ محافظت کنیم.شهرداری نیازمند ثبات مدیریت است. رفع مشکلات پسماند و فاضلاب و ترافیک از مهمترین دغدغه های شهروندان رشتی است.طبق دستور رییس جمهور دستگاههای اجرایی برای پاکسازی زرجوب و گوهر رود از سرچشمه های آن تا انتها تلاش زیادی انجام می دهند اما رفع این معضل نیازمند همکاری شهرداری است.

محمد واثق کارگرنیا، رییس شورای شهر رشت: با تلاش‌های سرپرست شهرداری رشت ، بسیاری از ضعف‌های عملکرد شهرداری ، تا حدود زیادی برطرف شد. بسیاری از مباحث شهر رشت به خوبی توسعه پیدا نکرده و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی، شهردار جدید مسیر توسعه و ترقی رشت را رقم بزند. بیشتر شاهد حضور مدیران سفارشی بودیم و امیدواریم شهردار جدید رشت به دور از سیاست‌زدگی و با توجه به تعهد و توانمندی‌ها از افراد در این مجموعه استفاده کند.

یزدانی،سرپرست شهرداری رشت اعتبار  پروژه احداث رینگ ۹۰ متری، با تلاش‌های انجام شده، در ردیف ملی قرار گرفت. با جذب سرمایه‌گذار،  لایروبی تالاب عینک رشت طی هفته های آتی آغاز می‌شود. در پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.  در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اقدامات مربوط به روشنایی و همچنین احداث سرویس بهداشتی در حال انجام است. افزایش تعداد اتوبوسها از ۱۵ دستگاه به ۴۰ دستگاه در زمان فعالیت اینجانب انجام گرفته است.

رحیم شوقی ، شهردار منتخب رشت: تمام تلاشم را به کار می گیرم که شرمنده شهر و همشهریان عزیز رشت نشوم و با برنامه‌های تدوین شده امیدوارم در رفع دغدغه‌های مختلف رشت از جمله ترافیک گام بردارم. تسریع در روند بهسازی سراوان، تکمیل هوشمند سازی مراودات در شهرداری، اجرای ممیزی املاک، پیگیری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و غیره از برنامه های بنده است.

برای نظم بخشی و قانون گرایی توجه ویژه دارم و با بهره مندی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار گیلان، دستگاه قضا و دیگر نهادهای نظارتی و اعضای شورای اسلامی برای رفع مشکلات شهر گام برمی‌دارم.