توجه دستگاه قضا به محیط‌زیست آستانه اشرفیه

رئیس کل دادگستری گیلان با حضور در آستانه اشرفیه دو معضل زیست محیطی این شهرستان را بررسی کرد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ حجت الاسلام خلیلی ابتدا به محل انباشت زباله آستانه اشرفیه درروستای کشل آزادسرا رفت و از نزدیک ضمن گفتگو با اهالی روستا و مسئولان این شهرستان این محل را بررسی کرد.
در این محل که در ۱۰۰ متری رودخانه سفیدرود قرار دارد روزانه بیش از ۵۰ تن زباله شهر آستانه اشرفیه به روش غیراصولی انباشت می شود که باعث آزار مردم این روستا شده است.
رئیس کل دادگستری در انتهای این بازدید دستور داد ابتدا در نشستی شهرستانی راهکارهای موقت کاهش اثرات زیست محیطی انباشت زباله از جمله پوشش زباله ها با ماسه و ضدعفونی مستمر محل زباله بررسی و سریعا اجرایی شود.

وی همچنین دستور داد در نشستی استانی این موضوع با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم روستای کشل در دادگستری گیلان بررسی شود تا راهکارهای اجرایی برای رفع این معضل اتخاذ شود.
رئیس کل دادگستری در ادامه باحضور در دادگستری آستانه اشرفیه ضمن بررسی معضل آلوده سازی محیط توسط کشتارگاه مرغ کیسم دستور داد ظرف یک هفته نشست بررسی مالکیت این کشتارگاه تشکیل و تعیین تکلیف شود.

وی همچنین دستور داد مالک نهایی این کشتارگاه باید متعهد شود همه موارد زیست‌محیطی این واحد را اصلاح کند بطوریکه تا ۵ ماه آینده مشکل بوی بد و ورود فاضلاب به رودخانه سیدعلی اکبری کاملا برطرف شود./انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

https://shalltook.ir/?p=3580

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پیشنهادی: