جشنواره یلدا و کدو در آستانه اشرفیه

بانوان آستانه اشرفیه بیش از ۷۰ نوع غذا، دسر و شیرینی با کدو را در جشنواره یلدا وکدو عرضه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ، در این جشنواره که بمناسبت شب یلدا در پارک مادر برگزار شد ۲۱ گروه از خانم های آستانه اشرفیه سفره هایی با غذاهای محلی و با محوریت کدو پهن کردند.

محمد دانش شکیب شهردار آستانه اشرفیه درباره اهداف این جشنواره گفت: ایجاد شورونشاط در آستانه شب یلدا، یادآوری سنت های قدیم، ترویج غذاهای سالم و محلی و برندسازی کدوی آستانه اشرفیه که بدلیل پوست محکم و خاصیت انبارداری و طعم بسیار لذیذ از دیرباز در گیلان معروف بوده از مهم ترین اهداف برگزاری جشنوارهکدو است.

در جشنواره کدو خانم های آستانه ای ۷۰ نوع غذای محلی، نان، شیرینی جات و غذاهای جدید با کدو درست کردند که آش کدو، کدو قلیه، کدو مسما، نان خلفه، شیرینی کاکا، ژل کدو، انواع شیرینی ها و ترشی های کدو، مارمالاد کدو و چیپس کدو از مهم ترین آنهاست.

در پایان این جشنواره که با موسیقی، مسابقه، حافظ خوانی و نقل گویی همراه بود با داوری محمدرضا گرامی از داوران برجسته آشپزی گیلان، گروه عترت هیئت رزمندگان به سرپرستی خانم سیف، گروه یلدا به سرپرستی خانم محمودی، گروه مدرسه کاوش به سرپرستی خانم شعبانی گروه ناردون به سرپرستی خانم پوررسول و گروه بانو هانا به سرپرستی خانم قلیزاده بترتیب اول تا پنجم شدند و جایزه گرفتند.

آستانه اشرفیه با ۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت کدو و تولید سالیانه بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ تن کدوی انجیری و حلوایی قطب تولید این محصول در گیلان است.

جشنواره یلدا و کدو یکبار دیگر نشان داد چقدر راحت و با بهانه هایی ساده می توان نشاط و شادی را به جامعه تزریق کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://shalltook.ir/?p=640

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پیشنهادی: