جعفر میرزایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه در گفتگو با شلتوک گفت: صبح یکشنبه یک قلاده شغال که در اصطلاح محلی شال گفته می شود به محوطه منزل یک پیرزن در روستای جوپشت آستانه اشرفیه نزدیک شد و وقتی این خانم سالخورده برای دورکردن آن بسمت شغال رفت به وی حمله ور شد و دست وی را گاز گرفت.
مجید جعفری عضوشورای اسلامی جوپشت و همسایه این خانم که جزو اولین نفراتی بوده که پس از شنیدن  صدای کمک خواهی به حیاط منزل پیرزن رسیدند گفت: وقتی به حیاط خانم کریمی  واردشدیم بیش از ۱۰ قلاده شغال در حیاط بودند که برای حمله به اردک های این پیرزن آمده بودند و یکی از آنها دست وی را گاز گرفته بود و ول نمی کرد.
وی افزود : بقیه شغالها بادیدن مردم فرار کردند و ما مجبور شدیم برای خلاص کردن این خانم شغال را بکشیم.
جعفری اضافه کرد: بدلیل نزدیکی منطقه جنگلی با روستای ما، همیشه شغال ها که گرسنه می مانند به روستای ما می آیند و اردکها، مرغ و خروس ها و حتی گاوهای ما را مورد حمله قرار می دهند.
میرزایی اضافه کرد: از دیروز که این حادثه رخ داد بسیاری از خانواده ها که بچه های کوچک دارند در هول و هراس بسر می برند.
خانم احسان کریمی، پیرزن سالخورده ای که از ناحیه دست مورد حمله شغال قرار گرفته بود، ابتدا به شبکه بهداشت آستانه منتقل شد و پس از تزریق واکسن هاری برای ادامه درمان به بیمارستان پیروز لاهیجان منتقل شدو دیشب در آنجا بستری شد.
گفته می شود این خانم امروز مرخص شده و حال عمومی وی خوب است.
میرزایی رئیس محیط زیست آستانه اشرفیه این روهم گفت که توسط ماموران شبکه دامپزشکی  از لاشه شغال نمونه برداری شد تا هار بودن یا نبودن شغال آزمایش شود.
وی افزود دیروز یک مرد هم در روستای نازکسرا مورد حمله شغال واقع شد که آسیب سطحی دید و شغال فراری شد.