معرفی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر

470

دوره ۱۱ – محمدعلي رمضاني
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برای تعیین ۲۹۰ کرسی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و همزمان با نخستین انتخابات میان‌دروه‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
انتخابات دور دوم این مجلس نیز در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ برگزار ‌شد
محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس و قاضی زاده هاشمی و امیر آبادی فراهانی به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند
در این انتخابات، اصولگرایان موفق شدند اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس را به دست بیاورند. البته شماری از اصلاح‌طلبان از نام‌نویسی در انتخابات خودداری کرده‌بودند، همچنین بیشتر ردصلاحیت‌شدگان از میان این جناح سیاسی بودند.
از اتفاقات مهم مجلس یازدهم تا به کنون که عمر چند ماهه از آن گذشته رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون وهمچنین گرفتن خودرو دنا توسط نمایندگان بوده که با واکنش بسیاری از موافقان و مخالفان این مسله همراه شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستانه اشرفیه با ثبت نام ۲۲کاندیدا آغاز شد و از این تعداد کاندید تعداد ۱۱نفر توانستند از شورای نگهبان صلاحیت دریافت نمایند که انتخابات در تاریخ مقرر برگزار شد و سرانجام محمد علی رمضانی دستک توانست با ۱۳۹۴۸ رای از کل آرای ۳۸۷۸۵ نفری شهرستان با پیشی گرفتن از ریحانه احمدی دهکاء برنده انتخابات شود
دکتر محمد علی رمضانی دستک متولد سوم اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در زوستای دستک، از روستاهای بندرکیاشهرمیباشد وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته تاریخ اسلام از دانشگاه تهران و همچنین دوران دکتری را در پژوهشگاه علوم انسانی گذراند.
وی پس از برنده شدن در انتخابات در تاریخ ۱۰-۱۲-۱۳۹۸ بدلیل عارضه ریوی شدید در بیمارستان قائم دار فانی را وداع گفت
پس از فوت وی به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان گیلان و همچنین تصویب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آقای رسول فرخی میکال به عنوان نماینده معین تا برگزاری انتخابات میان دوره ای عهده دار پیگیری امورات شهرستان شد.
نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از مجموع ۳۸۶۵۵ رأی و مشارکت ۴۵ درصدی:

محمدعلی رمضانی دستک: ۱۳۹۴۸ رأی
ریحانه احمدی دهکاء: ۱۱۹۱۴ رأی
سید مهدی صادق: ۴۶۵۴ رأی
ارسلان قاسم نژاد: ۳۴۲۱ رأی
موسی روزبه: ۱۸۲۹ رأی
رضا شرمسار: ۴۶۷ رأی
مهدی ترابی: ۲۷۸ رأی
سیدهاشم میرتقی: ۲۰۳ رأی
ابراهیم رعنای رهبرخواه: ۴۸ رأی

گردآوري : محمد اقدامي
شلتوك پايگاه اطلاع‌رسانی آستانه و كياشهر