تذکر نماینده آستانه اشرفیه به وزارتخانه های جهادکشاورزی و نیرو

227

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی دو موضوع طرح های هادی روستایی و لزوم بازنگری در کود و سم کشاورزان را یادآورشد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک،به نقل از خبرگزاری خانه ملت ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در نشست علنی ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: با عنایت به کمبود آب در کشور به خصوص آب کشاورزی در استان گیلان تقاضا دارم نکات ذیل در دستور وزارتخانه های جهاد و نیرو قرار گیرد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزود: در استان گیلان ۹ هزار هکتار آب بندان وجود دارد که در صورت پمپاژ آب سفیدرود به آب بندها در شش ماهه دوم سال بخش زیادی از مشکل تامین آب کشاورزی حل خواهد شد.
وی اظهار کرد: با این حال میزان سم و کود مورد نیاز کشاورزان باید مورد بازبینی اساسی قرار گیرد و براساس شاخص های خاک شناسی در هر هکتار توزیع گردد. متاسفانه در حال حاضر به عنوان نمونه میزان کود اوره برای هر هکتار بادام زمینی ۵۰ کیلوگرم و برای برنج ۱۲۰ کیلوگرم است که کاملا غیرکارشناسی است.
نجفی یادآور شد: به موجب قانون توزیع عادلانه آب و قانون اراضی مستحدث ساحلی هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری دریا ممنوع است ولی متاسفانه در پاسخ به استعلامات صادره از سوی آب منطقه ای، حریم آب دریا ۷۰ متر لحاظ شده که باعث ایجاد مشکلات فراوان و اساسی برای طرح های هادی روستایی حاشیه ای دریای خزر شده است لذا این مسئله نیازمند رسیدگی فوری است./انتهای پیام