جوابیه شهرداری آستانه در خصوص آسفالت در هوای بارانی

0
95
با سلام خدمت هیئت تحریریه وزین و محترم شلتوک در خصوص خبر با موضوع “ماجرای شهرداری آستانه اشرفیه و آسفالت فوق مدرن”، نکاتی جهت مزید استحضار آن خبرگزاری محترم و مردم شریف شهر آستانه اشرفیه به سمع و نظر شما می رساند.
۱- در خصوص پیگیری آن خبرگزاری و اطلاع رسانی های به موقع به مردم شریف شهرستان کمال تقدیر در تشکر را دارم
۲- در خصوص زمان اجرا مطابق بررسی هایی که در روز و شب قبل از اجرا هر پروژه متناسب با نوع پروژه صورت می گیرد آب و هوای ابری و نیمه ابری مانند اکثر روزهای فصا بهار مشاهده گردید، همانطور که مستحضرید اگر قرار باشد صرفا به خاطر احتمال باران و یا آب و هوای نیمه ابری پروژه ای تعطیل شود در این صورت در اکثر روز های فصل بهار این امر مقدر نخواهد بود و همچنین با باز شدن دوباره مدارس و افزایش ترافیک در سطح شهر و همچنین افزایش نارضايتي به حق و درست مردم در خصوص وضعیت نا مناسب آسفالت ها در سطح شهر، به تاخیر انداختن آن صرفا بر اساس یک احتمال با توجه به حساسیت و بالا رفتن سطح نارضایتی عمومی کار چندان درستی نمی باشد
۳- در خصوص نحوه اجرا همواره و در طول سالیان متمادی نه تنها در شهر ما بلکه در کل کشور همواره مشکلات اجرایی ناشی از حوادث غیر متقربه وجود داشته، انواع باران های فصلی و موقتی، خرابی یکباره ماشین آلات از کارخانه تا در محل کار و هنگام اجرای پروژه، قطعی برق و به تاخیر افتادن زمان تولید آسفالت در کارخانه، ترافیک زیاد در مسیر حرکت ماشین حمل آسفالت تا محل پروژه، ترافیک و شلوغی ناشی از عبور و مرور مردم و صدها مورد دیگر که همواره در زمان اجرای هر پروژه ای حتی در مقیاس کوچک وجود داشته و راه گریزی از آن نیست لیکن کارشناسان و نیروهای متعهد و بومی شهرداری همواره سعی داشتند با بررسی های دقیق تیر در برنامه ریزی و نحوه و زمان اجرا این اتفاقات را به بهترین شکل موجود با توجه به امکانات در دسترس مدیریت و کاهش دهند
۴- در هر پروژه انواع و اقسام آزمایشات فنی و مهندسی صورت می پذیرد تا پس از انجام کار و بررسی صورت وضعیت و کارکرد پیمانکار در پایان هر ماه این مبالغ در واحد عمران تایید می شود و سپس به واحد مالی جهت پرداخت ابلاغ می شود، همانطور که مستحظرید جواب خیلی از این آزمایش ها در همان لحظه آماده نمی شود لذا بررسی و تایید کیفیت کار در هر پروژه تا چند هفته بعد از اجرای آن صورت می پذیرد و اگر نقص و یا قصوری در کار و یا نتایج باشد آن اقلام و کارکرد از صورت وضعیت پیمانکار خط می خورد و مبلغی به آن تعلق نمی گیرد
۵-همچین اگر به هر دلیلی کاری در واحد عمران تایید گردد و به مالی ارجاع شود و سپس نقصی در آن مشاهده گردد، با توجه به انواع و اقسام تعهدات قانونی و بانکی که از پیمانکار در هنگام عقد قرارداد اخذ می گردد، کسر خواهد شد کما اینکه در صورت قطعی نشدن کارکرد ها این مبالغ در صورت وضعیت های بعدی کسر خواهد گردید، لازم به ذکر می باشد پروژه ها و قرارداد ها در شهرداری بسته به نوع آن از شش ماه تا بیست و چهار ماه دارای ضمانت می باشد و در صورت خرابی و نقص در کار حتی پس از تمامی تاییدات این مبلاغ ور تحویل موقت و یا قطعی از پیمانکار کسر خواهد گردید/شلتوک

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید