تصمیم دولت کالابرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی است

197
معاون اقتصادی رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر اعلام کرد: دلار ۴۲۰۰ تومانی که به صورت ارزان به تجار داده می‌شد به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار داده می‌شود.
به گزارش شلتوک به نقل از همشهری آنلاین، محسن رضایی در خبر شبکه یک سیما اظهار داشت: دلار ۴۲۰۰ تومانی که به صورت ارزان به تجار داده می شد، الان همان پول به صورت کالا برگ در اختیار مردم قرار می گیرد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در دو ماه اول ارزش کالا برگ بصورت نقد و اعتبار به حساب مردم واریز می شود تا از این پول استفاده کنند تا فشار ناشی از گرانی ها کاهش یابد اما پس از دو ماه با توجه به قانون مجلس طرح بصورت کالا برگ ادامه می یابد.
وی در مورد ارزش کالا برگ برای طبقات بالا و پایین جامعه، گفته بود: براساس تصمیمی که شب گذشته اتخاذ شد مقرر شد به هر نفر از طبقات پایین جامعه کالا برگ به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان داده شود ، که البته این مبلغ هنوز قطعی نشده است.
معاون اقتصادی رییس جمهور دقایقی بعد سخنانش را اصلاح کرد و اظهار داشت: این میزانی که اعلام شد محاسبه کارشناسان بود اما این مبلغ باید با منابع بودجه کشور و ضرورت های دیگر بررسی بشود و به محض نهایی شدن اعلام می‌کنیم و این میزان قطعی نیست./شلتوک