انجام همزمان ۸ طرح مهم بهداشتی در شهرستان آستانه اشرفیه بی سابقه است

118

نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر خبر داد: مرکز جامع سلامت آستانه اشرفیه و مرکز درمان بستر کیاشهر طی دوسال آینده به بهره برداری می رسند.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی گفت: در دوسالی که با رأی اعتماد مردم به مجلس ورود کردم با مشکلات حوزه بهداشت و درمان در ۴ بخش آستانه اشرفیه، بندرکیاشهر، روستاها و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مواجه بودیم.
وی افزود: بیشترین مشکلات مربوط به بخش بندرکیاشهر بود که حتی یک تخت برای بستری بیماران در این بخش وجود نداشت و با پیگیری های انجام شده موفق شدیم مجوز احداث یک مرکز درمان بستر یا همان مرکز جامع سلامت ویژه را از وزارت بهداشت کسب کنیم.
ابراهیم نجفی افزود: ساخت این مرکز که شامل اورژانس با ظرفیت ۷ تخت و مونیتورینگ، داروخانه، آزمایشگاه مرکزی، بخش گوارش، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، ارتوپدی، مامایی، سونوگرافی و رادیولوژی است با زیربنای ۲ هزارمترمربع و با ظرفیت معادل ۵۰ درصد بیمارستان کوثر در زمین مرکز بهداشت بندرکیاشهر آغاز شد و در حال حاضر با پایان مرحله میکروپایل، آرماتوربندی و فونداسیون، در مرحله ستون گذاری است.
نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به مشکلات بیمارستانی در آستانه اشرفیه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاکنون در آستانه اشرفیه بیمارستانی نساخته و بیمارستان کوثر هم که در ابتدا زایشگاه بود از عایدات حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف ساخته شد و بعدها به بیمارستان ارتقاء یافت که امروز با توجه به گسترش نیازهای مردم جوابگوی این نیازها نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: برای کسب مجوز ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ابتدا مجوز انتقال یک زمین ۴ هکتاری واقع در پشت دانشگاه پیام نور را از وزیر راه وشهرسازی برای ساخت بیمارستان گرفتیم تا بتوانیم اعتبار اولیه آن را در متمم بودجه سال آینده وارد کنیم و بزودی ساخت این بیمارستان هم آغاز خواهد شد.
ابراهیم نجفی همچنین با اشاره به فرسوده شدن ساختمان شبکه بهداشت و مرکز بهداشتی شماره ۱ آستانه اشرفیه گفت: امسال توانستیم مجوز ساخت مجتمع سلامت آستانه اشرفیه شامل درمانگاه شماره یک، آزمایشگاه مرکزی، ومجموعه اداری با زیربنای ۲ هزارمتر مربع را کسب کنیم و عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون عملیات گودبرداری و انجام میکرو پایل آن انجام شده است.
وی با اشاره به نیاز روستاهای آستانه اشرفیه به خانه های بهداشت گفت:عملیات کلنگ زنی و ساخت ۴ خانه بهداشت در روستاهای پایین رودپشت، اشمان کماچال، سوخته کوه و دهشال انجام شده و تا پایان سال هر ۴ خانه بهداشت به بهره برداری می رسد.
نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر اضافه کرد: دهستان چهارده با توجه به جمعیت و تعداد روستاهای تحت پوشش و فاصله ای که از مرکز شهرستان دارد نیاز به مرکز اورژانس داشت که توانستیم مجوز راه اندازی این ایستگاه به همراه یک دستگاه آمبولانس را بگیریم و با کمک دهیاری این دهستان ساختمان آن آماده سازی شده است و در روزهای آینده به بهره برداری می رسد.
ابراهیم نجفی با اشاره به نیاز مراکزبهداشتی ودرمانی، خانه های بهداشت و بیمارستان کوثر به تجهیزات جدید گفت:تجهیز کلینیک تخصصی کوثر با ۹۰ میلیاردریال اعتبار، تجهیز بیمارستان کوثر به دستگاه اکسیژن ساز با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، تأمین یک دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی مبله در بیمارستان کوثر، تأمین ۵۰ دستگاه کولر برای تمام مراکزبهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان آستانه اشرفیه از جمله اقدامات انجام شده است.
ابراهیم نجفی با تقدیر از مجمع خیرین سلامت آستانه اشرفیه گفت: تکمیل و بهره برداری از این طرحها که در تاریخ بهداشت و درمان آستانه اشرفیه بی سابقه است و اجرای چند طرح بهداشتی از جمله در حوزه دیالیز از جمله کارهایی است که در سال آینده باید پیگیری شود./پایان پیام