به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ؛ نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اعلام این خبر گفت: تمام تخت‌های رشت پر شده است و باتوجه به شرایط موجود در شهرستان رشت به این نتیجه رسیدیم تا در این شهرستان یک بیمارستان سیار توسط سپاه پاسداران و با ظرفیت ۱۲۰ تخت احداث شود

محمدحسین قربانی افزود: در مرحله اول کمبودها را شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت‌های ملی در این سه روز امکانات وارد گیلان شد.

نماینده آستانه اشرفیه افزود: توزیع تمام اقلام بهداشتی به مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام می شود و باید بعد از توزیع بدانیم کدام بیمارستان تجهیز و کدام یک تجهیز نشده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان اضافه کرد:در هیئت دولت تقسیم کارخوبی انجام شده و حوزه امنیت و قرنطینه بر عهده وزارت کشور، تامین و توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری کرونا بر عهده وزارت صمت، حوزه درمان و غربالگری بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: گیلان یکی از کانون های اصلی کرونا در کشور است و ما تلاش کردیم استان را قرنطینه اعلام کنیم، ولی پس از برگزاری جلسات متعدد شورای امنیت ملی ما را قانع کرد تا گیلان قرنطینه نشود.

البته قربانی اشاره ای به این دلایل قانع کننده نکرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به فوت ۳۳ نفر در گیلان به علت بیماری کرونا بیان کرد: تا آزمایش کرونا فردی اثبات نشود نمی‌توان به آن فرد کرونایی گفت و از ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت شدند فقط آزمایش ۳۳ نفر از آنان مثبت بوده و جواب تعدادی هنوز ارسال نشده هر چند روزانه ۱۰۰ آزمایش در گیلان انجام می شود./انتهای پیام شلتوک