به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ؛ محمدحسین قربانی در جمع خبرنگاران گفت: دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کشور در خصوص رایگان بودن درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ‌شده و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی رایگان اعلام‌شده و هیچ بیمارستان دولتی حق گرفتن مبلغی را از بیماران کرونایی ندارد.

قربانی با تکذیب کنترل شیوع کرونا در کشور گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز نتوانسته یک پروتکل خاص برای مهار کرونا تدوین کند و اخیراً شاهد بودیم در کشورهای پیشرفته آمار کرونا به‌شدت در حال افزایش است لذا مردم نباید تصور کنند که کرونا در استان گیلان پایان‌یافته و هنوز در مرحله مدیریت این ویروس هستیم.

وی با تأکید برخالی بودن تعدادی از تخت‌های بیمارستانی در استان گیلان افزود: تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گیلان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شرکت کردند و غربالگری شدند به همین دلیل بعضی از تخت‌های گیلان خالی‌شده ولی اگر مردم خود قرنطینه کردن را رعایت نکنند موج دوم کرونا در استان آغاز می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: اگر سعی داریم هر چه سریع‌تر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم تنها راه‌حل آن خود قرنطینه کردن و کاهش ترددهای بین‌شهری است./انتهای پیام شلتوک