به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ؛

هفدهم مرداد در تقویم ها به یاد شهید محمود صارمی به نام خبرنگار مزین شده و چند سالی است که نهادهای مختلف و مردم در این روز از زحمات یکساله خبرنگاران تقدیر می کنند.

شهرداری آستانه اشرفیه هم به رسم هرساله از ۱۵ خبرنگار برای مراسم تجلیل دعوت کرد تا بجهت رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات اداره ارشاد آستانه اشرفیه که بیش از ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد حضور یابند.

ماجرا از آنجا شروع شد که ۵ دقیقه قبل از شروع این نشست شهرداری در پیامی با پوزش از خبرنگاران ، اعلام کرد که فرمانداری در نامه ای رسمی و با بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی و دستور ستاد کرونای استان گیلان این نشست را لغو نموده و از خبرنگاران خواست با حضور در دفتر شورای شهر هدیه و تندیس روز خبرنگار را دریافت کنند.

در تماس با معاون فرماندار آستانه اشرفیه وی اظهار کرد آقای استاندار اعلام کرده که بجهت جلوگیری از شیوع کرونا تجمع بیش از ۱۰ نفر ممنوع است ، به همین دلیل به دستور فرمانداراین نشست نباید برگزار شود.

جالب این که دقیقا در همان زمانی که نشست ۲۰ نفره تجلیل از خبرنگاران آستانه تعطیل شد، استاندار گیلان در رودبار در سالنی کوچک با حضور بیش از ۵۰ نفر فرماندار جدید رودبار را معرفی می کرد که احتمالا دستورات ایشان شامل حال خودشان نمی شود.

ظاهرا فرماندار آستانه اشرفیه هم فراموش کرده که همین هفته قبل برای عرض ادب و ارادت به نماینده معین آستانه اشرفیه ، در همین سالن، شورای اداری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر را برگزار شد، یا اینکه فراموش کردند که دوهقته قبل در کیاشهر نشست بی مورد و بدون خروجی شورای اداری را با حدود ۸۰ نفر در سالنی کوچکتر از این سالن برگزارشد.

احتمالا این را هم فراموش کردند که در طول همین دوهفته اخیر حداقل۱۰ جلسه با حضور بیش از ۲۰ نفر در سالن بسیار کوچک فرمانداری برگزارشده است.

با این همه فراموشی بدنیست چند نکته را یادآوری کنیم:

۱ – این خبرنگاران که امروز از تجلیل شان جلوگیری می شود نیازی به این مراسم ها ندارند و فقط برگزاری این نشست ها میزان معرفت و شکرگزاری افراد را می رساند کما اینکه معروف است که ((من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق)).

۲ – این خبرنگاران همان هایی هستند که در طول روزهای سخت واولیه مقابله با کرونا، شجاعانه در عرصه های بیمارستانی، گندزدایی، تولید ماسک، مواسات و گروه های جهادی شبانه روزحضور داشتند، درحالیکه برخی از همین مسئولین تا ۲۵ روز جرأت بیرون آمدن از اتاق کارشان را نداشتند.

۳ – اگر واقعا به فکر مهار کرونا و جلوگیری از تجمعات هستید لطف کنید و پنج شنبه و جمعه سری به ساحل بزنید تا معنی تجمعات را بهتر متوجه شوید البته اگر پنج شنبه، جمعه ها در شهرستان هستید.

۴- خبرنگارها آمد و شدهای زیادی در طول دوران کاری خود گزارش کرده اند، همانگونه که رفتن شما را هم خواهند نوشت، اما مراقب باشید که بعد از زمستان روسیاهی برای ذغال می ماند و بس./انتهای پیام شلتوک