به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک ؛ شانزدهم آبان سال گذشته محمدحسین قربانی نماینده سابق آستانه اشرفیه که با نزدیک شدن به انتخابات، فرماندارشهرستان را با خود همراه نمی دید، پس از ماهها تلاش شبانه روزی و استفاده از همه توان خود موفق به تغییر حیدری شد و با پیشنهاد ارسلان زارع استاندار فعلی گیلان و حکم وزیر کشور، یونس محمودی را جایگزین رحیم حیدری کرد.

انصراف دکتر قربانی از انتخابات، پیروزی محمدعلی رمضانی در انتخابات، درگذشت نماینده منتخب آستانه اشرفیه، انتخاب شدن رسول فرخی در لاهیجان، بدون نماینده ماندن آستانه، انتقال فرماندار لاهیجان به انزلی و انتخاب رسول فرخی دوست و همکار سابق محمودی به عنوان نماینده معین آستانه اشرفیه دست به دست هم داد تا خبر جدید از راه برسد و با پیشنهاد همان ارسلان زارع و حکم همان وزیر کشور اینبار یونس محمودی فرماندار لاهیجان شود.

این که آیا آمدن محمودی به آستانه عاقلانه و مدبرانه بود یا نه؟

این که چرا محمودی درهمه دولت های اصولگرا و اصلاح طلب که کار کرده دارای پست بوده است؟

این که چرا در بخشهای رشت، خمام و رودبنه که محمودی بخشدار بوده یا در شهرستان های شفت، املش و آستانه اشرفیه که فرماندار بوده همیشه رابطه خوبی با نمایندگان داشته و اصطلاحا نماینده پسند بوده است؟

این که در ۹ماه و ۲۰ روزی که در آستانه اشرفیه بوده کدام عملکرد قابل دفاع را داشته است؟

و خیلی از این سوالها که در اذهان عموم هست بماند.

اما روی صحبت این نوشته ارسلان زارع استاندار گیلان و رسول فرخی نماینده معین آستانه اشرفیه است.

آقای استاندار؛ آیا یک فرماندار به عنوان مدیر ارشد یک شهرستان در مدت ۹ ماه و ۲۰ روز می تواند برای یک شهرستان ۱۰۷ هزارنفری برنامه ریزی کند؟

آیا در این زمان کوتاه حتی امکان شناسایی و جمع آوری اطلاعات کافی دارد؟

آیا نباید در روزهایی که براثر فشارهای نماینده سابق، وی را برای آستانه اشرفیه پیشنهاد می کردید کمی تأمل و تدبیر می کردید؟

نماینده معین آستانه اشرفیه در اولین نشست شورای اداری که در آستانه اشرفیه حضور پیدا کرده بود در جمع مدیران این شهرستان گفت: تاوقتی که نماینده معین این شهرستان هستم، آستانه اشرفیه با لاهیجان و سیاهکل برایم فرقی ندارد و همان کاری را که برای آنها انجام دهم حتما برای آستانه و کیاشهر هم انجام میدهم.

حال سوالی که پیش می آید این است که، آقای فرخی؛ اگر محمودی فرماندار خوبی بود، چرا از آستانه بردید و آستانه را محروم کردید؟ و اگر فرماندار خوبی نبود، چرا به لاهیجان می برید و لاهیجان را محروم می کنید؟

به هرحال محمودی رفت و پرونده فرمانداری کوتاه و پرحاشیه اش در آستانه اشرفیه بسته شد، اما بدون شک انتظار مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر از استاندار دولیت تدبیر و امید و نماینده معین شهرستان این است که آستانه اشرفیه را به عنوان آزمایشگاه نبینند و در انتخاب فرماندار آینده که حداقل یک سال و نیم دیگر تحولات این شهرستان را رقم می زند تدبیر و عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند./انتهای پیام شلتوک