فرماندار آستانه اشرفیه در جلسه دوشنبه صبح ستاد کرونا با اعلام این خبر افزود ۱۶۰ نفر جهت این غربالگری آموزش دیده اند که از شنبه پانزدهم آذر ماه در روستاها نیز این طرح آغاز می شود و طبق پیش بینی ها حدود یک ماه زمان میبرد تا غربالگری ۳۲ هزار خانوار آستانه اشرفیه انجام گیرد ، هدف اصلی این غربالگری بیماریابی و شناسایی ناقلین بی علامت برای قطع زنجیره بیماری می باشد.

وی افزودهمچنین در این طرح افراد نیازمندی که توان معیشتی دوهفته قرنطینه را نداشته باشند شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت و درصورت نیاز درخوابگاه مخصوص قرنطینه آستانه اسکان داده می شوند.

فرماندار همچنین در ادامه گفت :تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هزینه شده که به کمک دستگاههای آستانه تامین شده است و هیچ گونه اعتباری در این زمینه تخصیص نیافته است.

رضایی از مردم خواست با ماموران دارای کارت شناسایی مخصوص غربالگری همکاری های لازم را انجام دهندو نیز کارت ملی افراد خانواده را جهت احراز هویت را در دسترس خود داشته باشند تا گام بلندی در ریشه کن کردن این بیماری برداشته شود.

همچنین در این جلسه فرمانده سپاه با تشکر از کمکهای مردم در غالب طرح مواسات مومنانه با اعلام شماره حساب امام جمعه که مورد تایید دادگستری می باشد از مردم خواست برای اجرای بهتر طرح غربالگری که بیشک کمک شایانی در کنترل کرونا خواهد کرد داشته باشند. وی در ادامه افزود طرح حاج قاسم سلیمانی در سه گام اجرا میشود که  گام اول قرنطینه خانگی تحت نظارت پایگاه مقاومت بسیج محله ، گام دوم قرنطینه در خوابگاه دانشکده فنی و گام سوم بستری در بیمارستان می باشد .

در این جلسه رییس مرکز بهداشت آستانه دکتر محدث نیز ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح تا سه ماه آینده کاهش ۵۰ درصدی بستری در بیمارستان را خواهیم داشت.

شماره حساب کمکهای مواسات مومنانه شهرستان آستانه  2912-703-145511-1
خبرهای تکمیلی در این خصوص را در شلتوک دنبال کنید