توضیحاتی پیرامون برنامه پرسمان۱۴۰۰

332

بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال علی علیه‌السلام: «لا تُشْرِکنَّ فی رَأْیک جَباناً یضْعِفُک عَنِ الْامْرِ وَیعَظِّمُ عَلَیک ما لَیسَ بِعَظیمٍ
‌ویژه‌برنامه پرسمان ۱۴۰۰ هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر و باهدف بررسی مسائل مختلف با دعوت از چهره‌های سیاسی اجتماعی هر شب ساعت ۲۱ از پخش زنده صفحه اینستاگرام سه پایگاه خبری رسمی آستان‌خبر، جلال شرق، شلتوک پخش شد.
طبق روال پیش‌بینی‌شده و پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مسؤولان شهرستان که همواره حامی برنامه‌های مؤثر بودند با دعوت از اشخاص عنوان‌شده برای انتخاب شب مصاحبه دعوت کرد.
در ادامه اجرای ویژه‌برنامه پرسمان ۱۴۰۰ تعدادی از افراد دعوت‌شده علی‌رغم حضور در نشست مشترک تعیین روز مصاحبه، از حضور در برنامه به دلایل مختلف و گاهی مشترک امتناع کردند و برخی دیگر با شناخت کامل از قوانین در این برنامه حاضر شدند.

با عنایت بر رسالت رسانه‌ای و احترام به درخواست مخاطبان سه پایگاه خبری رسمی شهرستان آستانه‌اشرفیه توضیحاتی را درباره نحوه اشاره برخی تحت عنوان غیرقانونی بودن این برنامه ارائه کرده و تأکید می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه قصد پاسخگویی به فرد یا افراد را نداریم چون برخی رفتارها از قبل قابل پیش‌بینی بود.
۱٫ ویژه‌برنامه مناسبتی پرسمان ۱۴۰۰ با تکیه‌بر مفاد قانونی مندرج در قانون اساسی به دنبال تبیین برخی از مسائل حوزه‌های مختلف برای تبیین دستاوردهای انقلاب از درگاه بررسی مشکلات بوده و دست‌اندرکاران این ویژه‌برنامه خود واقف بر نزدیکی زمان انتخابات ۱۴۰۰ را در نظر داشتند.
۲٫ بر اساس ماده ۵۶ مجموعه قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی مجلس هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت. در ماده‌واحده استفساریه همین قانون چنین آمده است: «ممنوعیت تبلیغات از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام اسامی کاندیداهای تأییدشده توسط هیئت اجرایی است و شامل قبل و بعد از زمان مذکور نخواهد شد، مشروط به آنکه تحت عنوان کاندیداتوری نباشد».
۳٫ در پایان به همه‌کسانی که تلاش دارند به‌عنوان فعال سیاسی و اجتماعی درصحنه حضورداشته باشند توصیه می‌کنیم کمی کتاب قانون بخوانند.
و اما سخن آخر از حضرت حافظ:
هزار نکته مو باریک‌تر ز مو اینجاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند