به گزارش خبرگزاری ایرنا – یونس رنجکش عصر سه شنبه در کارگروه فنی بررسی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان آستانه اشرفیه با بیان این مطلب افزود : حدود چهار هزار مورد از این فرصت ها مربوط به حوزه گردشگری است و سایر فرصت های شناسایی شده در ارتباط با بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی است.
وی یادآور شد : فرصت های شناسایی شده در بخش گردشگری در ۳۲محور می باشند که کلیه موارد از سوی فرمانداری ها بر اساس ظرفیت های منطقه ای اعلام و با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه بررسی و در سامانه فرصت های سرمایه گذاری ثبت شده اند.
رنجکش با تاکید بر ضرورت تدوین شناسنامه فرصت های سرمایه گذاری در استان ادامه داد : در این زمینه بانک های اطلاعاتی به همراه ضوابط دستگاه های اجرایی در حال تکمیل است تا زمینه برای بهره مندی بیشتر سرمایه گذاران از فرصت های موجود فراهم شود.
وی اضافه کرد : هم اکنون در کنار ساماندهی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ها دو دستور کار مهم در زمینه احیای آب بندان های استان برای استفاده های چند منظوره و همچنین بحث زراعت چوب در گیلان با توجه به نیاز استان را پیگیر هستیم تا با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی زمینه های بیشتر مشارکت های مردمی بویژه جامعه هدف مقیم و سرمایه گذاران محلی را فراهم اوریم.
رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه هم در این نشست با اشاره به نقش آب بندان ها در تامین آب زراعی اظهار داشت: علیرغم بارندگی های فراوان در نواحی شمال کشور، کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خود با مشکل مواجه می شوند که علت این امر این است که بخش عمده ای از بارندگی ها در فصول غیر زراعی می بارد و بدون ذخیره سازی ازدسترس خارج می شود وبه دریا می ریزد. در این میان آب بندان های موجود در ذخیره سازی و تامین آب در فصل زراعی نقش مهمی دارند.
وی افزود: ۲۶ پهنه آبندان موجود در این شهرستان در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد که از این تعداد، ۱۵ پهنه آب بندان در ۱۱ روستای بخش مرکزی و ۱۱ آب بندان نیز در بخش بندرکیاشهر این شهرستان واقع شده است.