به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک،.دکتر محمدرضا بلوکی مقدم در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی و فرهیخته در آستانه اشرفیه بدنیا آمد و پس از طی مدارج تحصیلی ابتدایی و متوسطه در این شهر در رشته چشم پزشکی به دانشگاه تهران راه یافت.

وی در سالهای ۵۶ و ۵۷ تحت هدایت آیت الله ضیائی امام جمعه آستانه اشرفیه به محور انقلابیون این شهرتبدیل شد و در جریان انقلاب سال ۵۷ تلاشهای فراوانی برای استقرار نظام اسلامی نمود.

وی پس از پیروزی انقلاب و در زمان انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان مسئول بسیج استان سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت شد.

دکتر بلوکی پس از بازگشایی دانشگاهها دوباره به دانشگاه تهران بازگشت و علاوه بر ادامه تحصیل مسئولیت بهداری سپاه کشور را برعهده گرفت و به ساماندهی اعزام پزشکان به جبهه های نبرد اقدام کرد.

وی در طول ۸ سال دفاع مقدس بارها و بارها در مناطق عملیاتی حضوریافت و به مداوای مجروحان جنگ پرداخت. وی پس از جنگ هم سالها مسئولیت بهداری سپاه را بر عهده داشت.

دکتر جمشید بلوکی مقدم که متخصص چشم پزشکی بود پس از بازنشستگی همچنان در بیمارستان بقیه الله الاعظم و چند مرکز چشم پزشکی به خدمت مشغول بود.

دکتر محمدرضا بلوکی مقدم که در دوران فعالیت در سپاه به درجه سرتیپی نائل شده بود امروز در سن ۶۰ سالگی و براثر عفونت آزمایشگاهی دارفانی را وداع گفت.

مراسم تشییع جنازه این سردار آستانه ای سه شنبه در بیمارستان بقیه الله الاعظم تهران انجام می شود و پس از آن پیکر مطهر وی به آستانه اشرفیه منتقل می شود.

مراسم تشییع جنازه دکتر محمدرضابلوکی مقدم ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه از کانون بسیج آستانه اشرفیه به سمت مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر در محله آبیاری برگزار می شود تا در این مسجد که خود بانی ساخت آن بود به خاک سپرده شود.

دکتر بلوکی مقدم این مسجدرا به یاد پدر و مادر خود بنا کرده بود و تا زمان وفاتش بجز چند نف کسی نمیدانست که وی بانی ساخت آن است.

روحش شاد.