نشست شورای اداری آستانه اشرفیه پنج شنبه دهم مرداد به ریاست رحیم حیدری فرماندار و با حضورمسئولین ادارات و نهادهای این شهرستان تشکیل شد، در این نشست امام جمعه آستانه اشرفیه ، نماینده شهرستان و مدیرکل و شورای معاونین صداوسیمای مرکز گیلان هم بعنوان میهمان حضور داشتند.

در این نشست صادق پردل رئیس تامین اجتماعی، محمدرضا محدث مدیر شبکه بهداشت، فاطمه قاسمی رئیس ورزش و جوانان و مرتضی لطفی نژاد مدیرمسئول پایگاه جلال شرق به نمایندگی از رسانه ها موضوعاتی در زمینه فعالیتهای خود بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه هم درسخنانی از رعایت اخلاق و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم گفت.

محمدباقر باقرزاده مدیرکل صداوسیمای گیلان هم آشنایی بیشتر با مسائل شهرستان آستانه اشرفیه را مهم ترین دلیل حضورش در این نشست بیان کرد و گفت: به همراه شورای معاونین صداوسیما که در این سفر همراه من هستند تلاش میکنیم از صداوسیمای گیلان مرکززدایی کنیم و برنامه سازی ها را به شهرستان ها ببریم و در این راستا اولین شهرستانی که در آن حاضر شدیم آستانه اشرفیه است.

بعد از صحبت های مدیرکل صداو سیمای گیلان نوبت به محمدحسین قربانی نماینده شهرستان رسید تا در یک سخنرانی پرهیاهو و عصبی به فرماندارو شورای تامین حمله کند.

قربانی که ظاهرا از منتسب شدن مشکل شورای شهر به خودش خیلی ناراحت بود گفت: عزیزی از شورای شهر آستانه اشرفیه میخواست کاندیدای مجلس شود، بنده زمانی که ایشان در زندان بود بیشترین خدمت را برایش کردم تا از زندان بیرون بیاید و پرونده ای برایش ایجاد نشود، این فرد در فرصت قانونی استعفایش پذیرفته نشد و همه چیز را به اسم دکتر قربانی تمام کردند.

وی افزود: به شورای تامین تأکید کردم کمک کنید همه عزیزان برای انتخابات بیایند از جمله شخص ایشان ، من این بازی‌های سیاسی را نمی پذیرم و نمی‌خواهم وارد این بازی ها شوم ، کمترین مصاحبه را در این زمینه داشتم ولی اجازه نمی دهم شهرستان ما را وارد بعضی از بازی‌های سیاسی پر هزینه بکنند.

قربانی که ظاهرا فراموش کرده بود نماینده مردم است نه دولت گفت: ما که حیثیت مان را برای دولت گذاشتیم، حالا اگر دست دو رئیس اداره را بگیرم و به چند روستا سرکشی کنم آیا شبگردی است؟ چرا وارد فضای مجازی میشوید؟ چرا با من حرف نمیزنید؟

وی همچنین بدون توجه به محدوده توانایی فرماندار گفت: از نماینده دولت در این شهرستان می‌پرسم کدام کار ملی را در این شهرستان پیگیری کردید؟ همه کارها را گره زده اید به لایروبی انهار در حالی که اینگونه نیست.

قربانی با انتقاد از شورای تامین شهرستان هم گفت: برای حل مسئله شورای شهر که نه ماهیتاً و نه شکلاهیچ ربطی به شورای تامین ندارد جلسه می گذارید؟ چرا شورای تامین را برای رفع مشکلات برق دهشال، پل سلیم چاف و آسفالت تازه آباد برگزار نمی کنید؟

وی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده مردم ایران در خانه ملت این توان و اقتدار را قانون به من داده که با بالاترین سطح مدیریتی کشور و حتی رئیس جمهور هم برخورد کنم اگر در چارچوب قانون نباشد.

وی در پایان در حالیکه همچنان عصبی بود بدون توجه به حضور میهمانان استانی در این جلسه اضافه کرد: مگر حیثیت دکتر قربانی به نمایندگی است، بنده هرجاباشم نوکر مردم هستم، مثل هشت سال دفاع مقدس که خون دلها خورده ایم، برای چسبیدن به میز و مسئولیت به هر ذلتی تن نمی‌دهیم.

بعداز صحبت های قربانی امام جمعه آستانه اشرفیه یک تذکر مدبرانه برای اتمام این تنش داد.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی گفت: در خصوص صحبت های دکتر قربانی، ماقبلا به ایشان پیشنهاد دادیم تا در جلساتی باهم بنشینیم و اگر مسائلی هست حل و فصل شود، نه اینکه در جلسه عمومی شورای اداری آنهم با حضور میهمانان استانی مطرح شود.

وی افزود: اگر نماینده مردم و نماینده دولت نتوانند مسائلشان را بین خودشان حل کنند و این ها را به کف جامعه بیاورند، خروجی مناسبی بدست نمی آید و من از فرماندار خواهش میکنم مباحث مطرح شده توسط دکتر قربانی را در اینجا پاسخ ندهند.

در ادامه این نشست رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه هم با صبر و آرامش و بدون توجه به سخنان نماینده شهرستان به بیان ظرفیت ها و توانمندیهای شهرستان آستانه اشرفیه و خواسته های مردم و مسئولین این شهرستان از صداوسیما پرداخت.

{gallery}327-news{/gallery}