دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حالی به پایان رسید که تقریبا جایگاه ویژه ای در جشنواره های تئاتر کشور برای خودش دست و پا کرده.

آستانه اشرفیه هم که با داشتن هنرمندان سرشناسی مانند حسین مسافر، امیرو وحید فخرموسوی و گروه توانمند و تلاشگر تئاتر تی تی در سال های اخیر قطب تئاتر گیلان به حساب میاد در جشنواره شهروند لاهیجان حضوری مؤثر داشت.

در جشنواره شهروند نمایش وارش به نویسندگی محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی مریم مهدی پور در بخش کودک و نمایش سایلنت به نویسندگی محمدرضا جعفری لفوت در بخش مسابقه حضور داشتند

در این دوره حسین مسافرآستانه، هنرمند نام آشنای تئاتر کشور هم در کنار گلاب آدینه و پیمان شریعتی داوری جشنواره را بر عهده داشتند.

در پایان این جشنواره هم در بخش طرح و ایده لوح تقدیر و جایزه نقدی به نویسنده طرح و ایده نمایش “سایلنت” محمدرضا جعفری لفوت تعلق گرفت.

اما مهم ترین نکته ای که به عنوان دستآورد آستانه از این جشنواره به حساب می آید اجرای ۵ نمایش از نمایش های جشنواره تئاتر شهروند در پارک ساحلی آستانه اشرفیه بود.

نمایش های دهلران، پایتخت سونامی، دردسرهای آقای طریقت، پوپک و پادشاه سرزمین زباله ها، دیفرنس و چسب زخم در ۳ روز در کنار خانه روستایی پارک ساحلی آستانه اشرفیه اجراشد.

این حرکت که با کمک شورای شهر و شهرداری انجام شد در نوع خودش برای شهر آستانه اشرفیه که تشنه ی فعالیت های فرهنگی و هنریه قابل تقدیر است.

و سؤالی که در پایان این جشنواره در ذهنمان می ماند: چرا آستانه اشرفیه با این همه پتانسیل نمایشی برگزارکننده هیچ جشنواره نمایشی نیست؟

{gallery}393-news{/gallery}