به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک محسن پوریوسف مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در آیین آغاز کاشت درختان در منطقه ساحلی روستای انبارسر بخش بندرکیاشهر گفت: کاشت این تعداد نهال شامل گونه هایی چون بلوط ، ون ، افرا ، توسکا و سایر گونه های بومی گیلان است که در ۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان های مختلف استان گیلان کاشته می شودکه ۵۴۰ هکتار آن اراضی جدید و بقیه جنگلهای آسیب دیده ای است که احیا می شود.

وی افزود:اجرای این طرح با هدف حفظ اراضی ملی و همچنین توسعه نهالکاری در بین اقشار مختلف مردم و با عنوان نهصت درخت با کشت ۱۴ میلیون اصله نهال در سراسر کشور است که بیش از ۲ میلیون آن در گیلان تا اواسط اسفند کاشته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: در سالهای گذشته درختکاری در نیمه دوم اسفند که پایان خواب درختان بود انجام می شد که بدلیل خشکی پس از آن درختان تازه کاشته را با تنش آبی مواجه می کرد، به همین دلیل امسال کاشت درخت را از آذر ماه آغاز کردیم.

در این آیین که باحضور نماینده مردم و فرماندار آستانه اشرفیه و جمعی از مسئولین و مردم محلی برگزارشد بیش از ۲۰۰ اصله نهال کاشته شد. /پایان خبر ۶۶۲-news