به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک؛ در پی اعتراضات و واکنش های مردم گیلان به سریال وارش، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با شلتوک گفت:

من متأسفم که مجموعه ای از صداوسیما در تهران بدون شناخت کافی از تاریخچه و فرهنگ گیلان با بودجه بیت المال برای نشان دادن فرهنگ گیلان سریال ساخته اند، بدون اینکه از هنرمندان، صاحبنظران و یا حتی مجموعه صداوسیمای گیلان مشاوره بگیرند.

وی افزود: اینکه در این سریال ماهیگیران غیرتمند گیلانی را که برای کسب روزی حلال تا نیمه بدن در آب دریا تلاش می کنند را ضعیف، ترسو وذلیل نشان دهند و فردی را از قوم دیگری غیرتمند و قوی نشان دهند، اهانت بزرگی به مردم غیرتمند این دیار است.

قربانی با اشاره به واکنش های گسترده زنان گیلانی به این سریال گفت: ضعیف و بی پناه نشان دادن زن گیلانی و خواستگاری وی از مردی غریبه برای داشتن پناه و پشتوانه توهین بزرگی به زنان گیلان است که در غیرت و شرف و تلاش برای کسب روزی حلال پابه پای مردان بوده و هستند.

وی اضافه کرد: همین زنان گیلانی بودند که دلاوران نهضت جنگل و ۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس را در دامن خود پرورش دادند که متأسفانه در این سریال در ضعیف ترین شکل نشان داده شده است.

قربانی با اشاره به تجمع اعتراض آمیز امروزجمعی از گیلانیان در مقابل صداوسیمای مرکز گیلان گفت: از آقای علی عسگری و مدیر شبکه سه انتظار دارم در درجه اول از ادامه پخش این سریال جلوگیری کنند و در ادامه بصورت رسمی از گیلانیان عذرخواهی کنند.