به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شلتوک؛ حسن قاسمپور رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه آغاز شده است، افزود : این میزان صید شامل ۴۲ هزار و ۴۶۲ کیلوگرم ماهی سفید، ۳۷ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم کفال، یک هزار و ۸۲۱ کیلوگرم کپور و ۳ هزار و ۷۸ کیلو سایر انواع ماهیان استخوانی است.

وی با اشاره به اینکه صیادان بندرکیاشهر برای صید این میزان از ماهیان استخوانی یک هزار و ۶۸۷ مرتبه پره کشی انجام داده اند، گفت : ماهیان استخوانی صید شده در سه مرکز اصلی ماهی فروشان شهر بندری کیاشهر، کوی امام بندرکیاشهر و دستک به خریداران عرضه می شود.

به گفته قاسمپور، هم اکنون یک هزار نفر از صیادان بخش بندرکیاشهر در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان فعالیت دارند و صیادی یکی از منابع مهم درآمد آنان به شمار می رود.

وی ادامه داد : هر یک از پره های صیادی در بخش بندرکیاشهر با استفاده از تعدادی قایق موتوری، تراکتور و  همچنین یک کرجی که به وسیله آن ادوات صیادی چون تور در آن حمل می شود به صید ماهیان استخوانی می پردازند.

قاسمپور با اشاره به اینکه روشهای صید ماهیان استخوانی در ۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی بخش بندرکیاشهر به صورت سنتی است، اظهار داشت: تجهیز شرکت های تعاونی پره صیادی این شهرستان به امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز با هدف کاهش هزینه های صیادی ضروری است.

صید ماهیان استخوانی در سواحل این بخش تا بیست و پنجم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد./انتهای پیام

خبر  از علیرضا رنجکش