اولیاء گیلانی برای سنجش سلامت نوآموزان شتاب کنند

74

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از سنجش و ارزیابی آمادگی تحصیلی حدود ۱۲ هزار دانش آموز پایه اول دبستان تاکنون در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک رقیه کریمی گفت: در این دوره از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پایه اول دبستان که از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شده ، تاکنون حدود ۱۲ هزار دانش آموز کلاس اولی مورد سنجش و ارزیابی قرا گرفته اند و حدود ۲۰ هزار دانش آموز هم برای اجرای طرح سنجش سلامت در نوبت هستند.
وی از ادامه اجرای این طرح برای نوآموزان گیلانی و دانش آموزان جامانده از سال قبل تا ۱۰ خرداد خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح تشخیص میزان آمادگی تحصیلی و سلامت دانش آموزان پایه اول و تشخیص زود هنگام بیماریهای این کودکان برای ارجاع به کارشناسان و متخصصان و درمان آن هاست.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به لزوم نوبت گرفتن برای نوآموزان گیلانی با مراجعه به درگاه اینترنتی my.medu.ir ، از والدین دانش آموزان پایه اول دبستان خواست نوبت گرفتن و اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی برای فرزندشان را به روزهای پایانی موکول نکنند.
رقیه کریمی افزود : ۴۰ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری و پایگاه مدرسهای برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول در گیلان در نظر گرفته شده است./انتهای پیام