۵۰ میلیون تومان جریمه صید غیرمجاز

93

دوصیاد غیر مجاز رودخانه سفید رود به پرداخت جریمه ۵۰ میلیون تومانی محکوم شدند.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: اوایل سال گذشته ویدیویی از صید غیر مجاز در منطقه محسن آباد بندر کیاشهر در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن دو صیاد غیر مجاز از طریق بستن مسیر رودخانه با تور زیر آبی نسبت به صید تعداد ۲۵۰۰ قطعه ماهی اقدام کرده بودند که انتشار این ویدیو باعث بروز واکنشهایی در بین کاربران فضای مجازی و دوستداران حیات وحش شده بود.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ، بلافاصله مامورین یگان حفاظت شهرستان، افراد را شناسایی و ضمن تنظیم صورتجلسه تخلف، آنها را به مرجع قضایی معرفی کردندو پس از حدوذد یک سال پیگیری های واحد حقوقی پیرامون اعلام شکایت از متخلفین منجر به صدور رای شد و در نهایت دو صیاد متخلف به دلیل وارد کردن خسارت به حیات وحش از طریق صید غیر مجاز در رودخانه سفید رود محکوم به پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی ضرر و زیان در حق صندوق دولت شدند.
حسین زاده افزود: هر گونه صید با ابزار آلات ممنوعه نظیر تور زیر آبی، ماشک یا بستن مسیر عبور آبزیان در رودخانه سفید رود ممنوع است و محیط بانان و مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده موظف هستند از بروز تخلف جلوگیری کنند.
رودخانه سفید رود از اصلی ترین زیستگاه های آبزیان بویژه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در جنوب دریای کاسپین است./انتهای پیام