تخریب بزرگ ویلاها در بندر کیاشهر

159

۱۹ واحد مسکونی در یک شهرک ویلایی در بندر کیاشهر با حکم قضایی تخریب شد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ مهرداد محمدی مدیرجهادکشاورزی آستانه اشرفیه گفت: ساخت این شهرک از سال ۱۳۹۸ در ۱۸ هزار مترمربع از زمینهای کشاورزی کوی شهیدرجایی بندر کیاشهر و بصورت غیرقانونی آغاز شد.
وی افزود : از اولین روزهای ساخت این شهرک بازرسان جهاد کشاورزی به سازنده آن اخطار دادند و پس از اینکه به این اخطارها توجهی نکرد پیگیری قضایی برای آن آغاز شد.
یونس فاتح پور رئیس حوزه قضایی بندرکیاشهر هم گفت: پس از تشکیل پرونده و بررسی، دستور توقف ساخت و پلمپ این شهرک صادر و اجرا شد.
وی افزود: متاسفانه سازنده این مجتمع بطور شبانه به ساخت و ساز خود ادامه داد تا اینکه حکم قضایی مبنی بر قلع و قمع و تخریب همه ۲۶ واحد مسکونی ساخته شده در این شهرک، اعاده زمین به کاربری و حالت کشاورزی و پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد ریال جریمه در حق دولت صادر شد.
فاتح پور افزود: امروز ۱۹ واحد تخریب می شود و ۷ واحد که دارای اسباب و وسایل زندگی هستند با مهلتی کوتاه برای تخلیه تخریب خواهد شد.
رئیس حوزه قضایی اضافه کرد: پس از تخریب این زمین باید به حالت قبل یعنی کشاورزی برگردد و این وظیفه جهاد کشاورزی است که باید انجام شود.
اجرای قانون و برخورد قاطع با تخلف سازان بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، اما در این تخریب چند نکته نهفته است.
۱نکته اول اینکه چرا اجازه داده شد این شهرک تا این حد ساخته شود و چه کسانی در این امر مقصرند وبا این مقصران چه برخوردی شده است.
نکته دوم اینکه آیا نمی شد به جای تخریب به روشی استفاده بهینه از این ساختمان ها می شد و میلیاردها تومان سرمایه تخریب نمی شد.
نکته سوم اینکه آیا واقعا این زمین ها به کشاورزی برمی گردد یا اینکه از این به بعد به مخروبه ای تبدیل می شود که مستعد حضور خلافکاران است؟/انتهای پیام