ریحانه احمدی میدان را خالی کرد

195

ریحانه احمدی دهکا نفر دوم سه انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر با صدور بیانیه ای برای دوره دوازدهم ثبت نام نکرد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ ریحانه احمدی دهکا در ادوار دهم، یازدهم و میان دوره ای یازدهم نامزدانتخاباتی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر بود که در دوره دهم پس از محمدحسین قربانی، در دوره یازدهم پس از مرحوم محمدعلی رمضانی و در میان دوره ای یازدهم پس از ابراهیم نجفی دوم شد و از راهیابی به مجلس بازماند.
احمدی که ظاهرا از دوم شدن خسته شده و دل پری از برخی پدرخوانده های سیاسی(به زعم خودش) دارد با صدور بیانیه ای به حرف و حدیث ها پایان داد و خبر عدم ثبت نام در دوره دوازدهم را علنی کرد.
متن بیانیه احمدی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز تر جان،زحمتکش،بی ریا و قابل احترام شهرستان آستانه اشرفیه ،بندرهمیشه زیبای کیاشهر و روستاهای تابعه
با سلام و تقدیم احترام؛
اینجانب، ریحانه احمدی دهکاء دختر کوچک شما از لحظه ای که خودم را شناختم تلاش کردم بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و سرزمینم باشم و سودای نمایندگی از آنجا نشات گرفت که بتوانم کمر خمیده زنان سرزمینم را بلند کنم و چشمان پر از نگرانی پدران کشاورز که همواره دغدغه و ترس از آینده دارند را التیام ببخشم .قطعا باز کردن گره از کار مردمان شریفی که سراسر وجودشان عاری از هر نوع کینه‌توزی و بدی است و جز خوبی چیزی نمیتوان از آنها دید نعمتی بزرگ است.
در‌همه ی ایامی که از خداوند مهربان عمر گرفته ام سعی نکردم دل کسی را به درد بیاورم و انرژی های مثبت و مهربانی شما عزیزان و همراهان بود که اراده ی من برای حضور در فضای انتخابات و تغییر به نفع مردم را قوی تر کرد.
در طول سه دوره رقابت های انتخاباتی من به عنوان یک زن، یک مادر و یک همسر بودم که با تمام وجود درد و رنج و مشقت های شما را لمس میکردم و فارغ از هرگونه جناح بندی صرفا تمام تلاشم را کردم که بدون وابستگی بتوانم خود را وقف خدمت به کسانی نمایم که لایق بهترین ها هستند.
اما در طول این مسیر پرپیچ و خم همواره ناملایمتی ها از سوی کسانی دیده ام که تمام وجودشان پر از خشم و نفرت و دل هایشان عاری از هرگونه محبت به نام (زن) بود.
کسانی که در عمل ثابت کرده اند یک زن ستیز به معنای واقعی کلمه اند و الحق و الانصاف برای ضربه زدن به من از هیچ کاری دریغ نکرده و هنوز هم دست از شیطنت های خود نکشیده اند.
با ارسال دسته گل های مشکی و کارت پستال های تهدید امیز،اجیر نمودن افرادی برای صدمه به اینجانب در مسیر تردد،.نسبت دادن انواع و اقسام تهمت ها و افترا های دون از شان،سعی در ریختن آبرو،میکروفن دست گرفتن و بکاربردن الفاظ نامناسب، نمودند.
برای اینکه ریحانه احمدی به لطف و رای و اعتماد مردمی که خسته از جناح بازی و سیاسی کاری قصد حضور در عرصه ی خدمت داشت؟ وهنوز هم بسیار سوال بی پاسخ ذهن من را درگیر کرده که چرا عده ای که خود را پدرخوانده های شهر میدانند و ادعا میکنند که فصل الخطاب شورای نگهبان است، افراد معلوم الحال که در پیشینه خود شرب خمر و انواع فسادهای اخلاقی و مالی را دارند و یا رد صلاحیت شده‌های دوره های گذشته را به جمع خود دعوت کرده اند و صحبت هایشان راشنیده اند، اما بنده که در هر سه دوره انتخابات با تایید شورای نگهبان و به واسطه رای مردم جایگاه دوم در شهرستان را داشته ام در این جمع دعوت نشدم .جوابی جز جنسیتم نتوانستم بیابم.روی صحبتم با همان هایی است که حتی فرزند دختر خود را از تحصیل محروم کرده اند.
شما چه تفاوتی با اعراب زمان پیغمبر(ص) دارید که دختران خود را زنده به گور میکردند؟
هرزمان که عده ای به بنده انتقاد میکردند که چرا به طرق مقتضی با این افراد به توافق نمیرسی چهره ی معصوم زنان و مردانی جلوی چشمم می آمد که خسته از رنج زندگی اما امیدوار به حضور بنده برای رسیدن به موفقیت با تمام زندگی و دارایی خود که گاهی تکه نانی میشد تلاش میکردندو این بود سد بین من و دنیا طلبانی که خود را قیم مردم میدیده و تصمیم گیری های سیاسی پشت پرده میکردند.
اکنون پس از سه دوره حضور و تحمیل شکست در انتخابات به بنده به طرق مختلف و غیر اخلاقی وغیر اصولی،عطایش را به لقایش بخشیده و تصمیم در ارتقاء سطح علمی خویش دارم و یقین دارم روزی خواهد رسید که کشاورزان عزیز ماهم با آرامش سر بر بالین خواهند گذاشت و روی آرامش را خواهند دید و برنج را به رنج نخواهند دید.
پیام ها و تماس های سراسر محبتتان را دریافت نمودم اما با نهایت احترام به حضور یکایک شما خوبان اعلام عدم ثبت نام مجدد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نموده و خوشحال از اینکه بذری را درسطح شهرستان برای اولین بار کاشته ام که انتظار میرود دیگر زنان ودختران سرزمینم بتوانند آن را برداشت کنند . توصیه ای برای منتخب بعدی این شهرستان دارم :اگر میخواهید نامی ماندگار در تارک این شهرستان باشید ،برائت بجویید از هرگونه وام سیاسی و باج دادن به دنیاخواهانی که در پستوهای نمور سراسر ریا و تزویر خسبیده، که اربابان قدرت و ثروت و ریا اند.
و اما کلام آخر:
زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست؛
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود؛
صحنه پیوسته بجاست؛
خوش تر آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…
شاد ،سلامت،تندرست و پایدار باشید.
با تقدیم احترام :دکتر ریحانه احمدی دهکاء./انتهای پیام