وزیر ارشاد: آستانه اشرفیه قطب مذهبی و فرهنگی استان گیلان است

70

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی قول تامین اعتبار برای بازسازی مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان را داد.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده آستانه اشرفیه و چندتن از هنرمندان این شهرستان گفت: من پیش از دوران وزارت بارها به همراه خانواده به گیلان سفرکردیم و در همه این سفرها با حضور در آستانه اشرفیه ‌و زیارت حرم سید جلال‌الدین اشرف از حال و هوای معنوی این شهر بهره بردیم.
وی همچنین با اشاره به فرهنگ غنی مردم گیلان گفت: گیلانی ها در همه ادوار تاریخی به ویژه در مبارزات مردم ایران نقش اساسی داشتند که سلسله دیلمیان، نهضت جنگل و میرزاکوچک‌خان و ۸ هزار شهید دفاع مقدس در این استان شاهدی بر این مدعاست.
در ادامه این دیدار که در دفتر کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آستانه اشرفیه با وجود ۶۰ بقعه متبرکه، آرامگاه دکتر معین و دهها چهره فرهنگی، مذهبی و علمی قطب مذهبی و فرهنگی گیلان است.
وی افزود: تعمیر و بازسازی مجتمع فرهنگی هنری خاتم الاوصیا، ساخت پلاتو و نگارخانه، راه اندازی خانه مطبوعات و اعتبار برگزاری اتفاقات فرهنگی و هنری از مهم ترین خواسته های اهالی فرهنگ و هنر آستانه اشرفیه است.
در ادامه این نشست عباس میرزنگویی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آستانه اشرفیه ، محمدرضا جعفری رئیس انجمن تئاتر ، وحید فخرموسوی هنرمند برجسته نمایش و علیرضا کارگر مسئول نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه‌های آستانه اشرفیه به تشریح نیازهای فرهنگی و هنری این شهرستان پرداختند.
در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول تامین اعتبار برای بازسازی مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الاوصیا ، بررسی ساخت پلاتو و نگارخانه، حمایت از جشنواره‌های شکرانه های سپیدرود، خوشنویسی استاد معین و تجهیز دفتر خانه مطبوعات و رسانه‌های آستانه اشرفیه را داد.
شلتوک وزیر فرهنگ و ارشاد آستانه قطب فرهنگی گیلان است ۱شلتوک وزیر فرهنگ و ارشاد آستانه قطب فرهنگی گیلان است ۲شلتوک وزیر فرهنگ و ارشاد آستانه قطب فرهنگی گیلان است ۳