مرگ یک آستانه ای نجات بخش ۳ گیلانی شد.

79

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:اهدای اعضای بدن مرد کیسمی جان سه نفر را نجات داد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ دکتر سیامک ریمازمسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: محمد پورابراهیم ۴۴ ساله اهل شهرستان آستانه اشرفیه به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح یکشنبه از آی. سی. یو بیمارستان پیروز شهرستان لاهیجان برای اهدای عضو به مرکز آموزشی، درمانی رازی منتقل شد.
وی افزود: ۲ با رضایت خانواده فداکار این مرد، کلیه این بیمار به ۲ فرد ۳۸ و ۳۵ ساله نیازمند به پیوند اهل انزلی و خشکبیجار و کبد وی نیز به بیماری ۶۰ ساله مبتلا به نارسائی کبد پیوند زده شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون خانواده ۱۶ بیمار دچار مرگ مغزی در استان گیلان برای اهدای عضو عزیزشان اقدام کردند. در سال گذشته نیز در مجموع ۳۷ مورد اهدای عضو ثبت شد.
هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده‌اش خیلی زود برای اهدا عضو رضایت دهند، می‌تواند جان حداقل هشت نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای نسوج ۵۳ نفر را از معلولیت برهاند. طبق آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.
ارگان هایی شامل کلیه‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است./انتهای پیام